Serre Chevalier över sportlovet

• Trådstartare Trådstartare chompan
  • Start datum Start datum
C

chompan

Guest
Hejsan jag drar till Serre Chevalier över sportlovet, undrar om nån annan varit där och om det var bra åkning, mycket snö och bra natt liv ?

SKulle vara najs med några svar, peace out !

ILL BE THERE!!!!
åker ner med rollinsnow v.9!

jag va där förra året, typ samma tid
är bra med snö, alltid soligt, varierade backar å sjukt skön anlägging

nattlivet är bra om man vet vart man ska leta.. beror ju lite på vilken by ni bor i också.. :P

jeppenator sa:
ILL BE THERE!!!!
åker ner med rollinsnow v.9!

jag va där förra året, typ samma tid
är bra med snö, alltid soligt, varierade backar å sjukt skön anlägging

nattlivet är bra om man vet vart man ska leta.. beror ju lite på vilken by ni bor i också.. :P
Okeej naajs, åker också med rollin snow, då kanske du kan dra med mig och mina sthlm grabbar på en fin bar runda nån av dom första kvällarna ? :P

Tja! Rekommenderar denna lilla by skarpt! Har varit där sedan -05 :) Ett stort system, något segt men som sväljer 3 byar i ett system, satsa på Villeneuve! Lätt tillgänglig offpist & grym skogsåkning!
Vars ska ni bo?

För tillfället har det dumpat på bra, håller tummarna för att de fortsätter då jag ska dit i helgen!

En del trängsel under denna tid då även Fransmännen har vinterlov - men finns sjukt fina turer i närliggande bergspass!

///Andrea

andrea-m sa:
Tja! Rekommenderar denna lilla by skarpt! Har varit där sedan -05 :) Ett stort system, något segt men som sväljer 3 byar i ett system, satsa på Villeneuve! Lätt tillgänglig offpist & grym skogsåkning!
Vars ska ni bo?

För tillfället har det dumpat på bra, håller tummarna för att de fortsätter då jag ska dit i helgen!

En del trängsel under denna tid då även Fransmännen har vinterlov - men finns sjukt fina turer i närliggande bergspass!

///Andrea
Vet inte riktigt vilken by, men blir nog bra :) bara det finns några sköna ute ställen och feta off-pist repor :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp