Serre Chevalier?!

Fridaj

Ny medlem
Serre Chevalier?!
behöver hjälp från er kloka människor.

Hur är nu Serre Chevalier.? Skulle ni föredra att åka dit istället för Chamonix.?

för och nackdelar tack.

mvh Frida

Serre Chevalier?!
Vet ju inte eftersom jag varit bara i Serre Chevalier.
Men jag skulle nog välja Chamonix!

Serre Chevalier?!
var i SC vid nyår 00/01...vi var två veckor med langly, riktigt bra uppstyrt med mat å så, nära backen.... tycker själv att stället är grymt beroende på vilken snö som faller... vi fick 4 dm puder nyårsnatten, å det är mest fransmän i one-piece-suits i diverse färger som glide runt så puderrepor är inte svårhittade då,finns många öppna repor på skiers left sida å jäkligt skön skogsåkning på höger,lagomt glest... å ingen som åker där!
vet inget om chamonix så jag ska inte säga hellre serre... men serre är fint!

Serre Chevalier?!
jo fast nu var det ju chamonix jag undrade över istället.
lite onödigt kanske ja men men..
e aningen stressad med eftersom resan ska bokas imorrn o min beslutsångest e på topp.

Serre Chevalier?!
beslutångest är överskattat... de flesta ställen tycker jag beror helt på hur mkt snö som dumpat, chamonix är bergis grymt,=)lite avis blir man ju..rocka

Serre Chevalier?!
nää. . .säker på cjhmonix... jag har svarit där och jag blev lite fundersam över hur liftsystemen fungerar..en 1.15 h va inte alls ovanligt för att komma upp i systemen.. lite thatit men helt klartt grym skidåkning.. saknar även lite av de svenska haken.. du har ju south bar men.. e det så grymt egentligen.. helt klart värt att åka dit.. (men satsa på typ st anton istället... ok..

ha de j

Serre Chevalier?!
okej. jo hört att liftköerna i chamonix inte är att leka med.

var i St.Anton förra säsongen.. alltid kul att testa på nya ställen :)

Serre Chevalier?!
tja!

va nere i serre cehvalier v.13 förra året och har även varit där en vecka innan. serre chevalier är väldigt bra om man får bra med snö. jag skulle inte rekommendera att åka så sent som v.13 men det är helt klart värt ett besök. men om du inte har varit i chamonix innan så skulle jag klart åka dit, fast bo i argentiere det är mycket mysigare och sen så tar de bara tio minuter till chamonix med tåg.

Serre Chevalier?!
Hörru Fridaj, det var ju visst Serre du undrade över står det ju i ditt inlägg, varför skriver du sen att det var Cham du undrade över?

Fixa topic och använd hjärnan!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp