Serre Chevallier

Bollinger

Ny medlem
Serre Chevallier
Tänkte dra med ucpa till serre nu nästa vecka o undrar om det nån som vet vad det e för kvalitet på deras utrusting där?Är det värt besväret att asa med egna grejer?

Serre Chevallier
TA för helvete med grejjer!! Jag tog bara skidor, pjäxorna var som sockiplast, flex 50 var det hårdaste jag hittade.

De hade lite trippelx ross men de var tillgängliga 1 dag av 7 (många som ville åt dem pga http://www.freeride.nu/photo/view.php?id=1312

Jag ångrar än idag att jag inte orkade asa prylarna 500 m.
Låneskidorna var 1-4 år gamla och lite tråkiga..

Sen slipper du pula och köa där nere.
Stäm mig om jag har fel.

Serre Chevallier
Instämmer!! FÖR FAN ta med PJÄXOR!!??

Skidorna var ok och åker du variation max så har de Scratch som är sköna som fan!! Men för vanlig pist åkning så skadar det inte att ta med egna!? VET, tar bort lite av poängen med all inclusive... men tro mig när du efter att ha åkt skidor hela förmiddagen och sedan käkat en lunch som inte är att leka med, att då sätta sig på verandan och sola i bara kalingar... SERRE rules.. just det; när de lottar ut rummen på bussen ned så se till att få ett rum med dörr ut mot verandan mot backen (solsidan)!!

Ha det bäst där!! SERRE rules!!!
ÅH schyssta!!!!! Gör mig en tjänst!! Det finns en moniteur där som heter Jullien (snaggad, skumma tänder, grym engelska, grymmare flickvän) Hälsa honom att han får tummen ur röven och skickar mig ett e-mail!! kruse@bostream.nu
Hälsa från Kruse. Fast nämn inte tummen-röven :)

Serre Chevallier
Beror väl lite på hur grym du är att åka också. Deras pjäxor är som de andra säger här ovanför totalt slukörda. Böt typ 3 ggr föra året när vi var där och alla hade flex 35 eller nåt.

Om du är skaplig att åka kanske deras skidor duger men ställer du högre krav på utrustning så räcker det nog inte till.

Vi tog deras Variation Max lösning och då får man ju byta lite skiis men det var väl sisådär kvalitet på dem.

Centret är grymt bra, frukosten duger mycket bra och det faktum att det är 20 meter till iften gör ju allt så mycket bättre.
Lunchen intages i bar överkropp med en stekande sol över sig, så jäkla najs!
Se till att vara med på pubrundan också, den rekommendera varmt! =)

Finns lite bilder på: http://serre.kopengakickers.com

// Martin

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp