Seth Vicious?

mas_skier

Medlem
Seth Vicious?
Tja!

Jag undrar om det går att åka/carve:a helt ok i pist med ett par Seth Vicious om man efter en halv dag i offpist vill glida lite backen?

Vad tycker ni/du jag ska ha för längd?

Jag är 176 och väger 64kg (blir ju mer med kläder och "grajer"). Jag är 15,5 år så jag har inte växt klart heller....vill inte ha världens längsta lagg.

tacksam för svar!

Seth Vicious?
Har själv inte åkt på ovanstående skidor. Men efter vad jag har läst, och hört andra säga, så ska skidorna fungera OK även i pisten. Inte helt oväntat kräver de dock att läggas upp kraftigt på kant på grund av sin bredhet och styvhet och trivs bäst med aggresiv åkning med långa svängar. Hade själv gärna testat ett par efter allt gott jag hört om dem. Men nu har jag ju som sagt ingen egen erfarenhet av skidorna, men kolla recenssioner och liknande, läs vad andra säger som faktiskt har testat dem. Tackar för mig.

Seth Vicious?
Jag kör på Seth Pistol 0405 och dom går att plöja fint med i pisten, att tänka på är att inte montera bindningen för långt bak vilket kan göra laggen fladdriga i nosen.
Vicious ska vara en förbättring av mina så jag ser inga frågetecken: klart att dom e heta i pisten!

Seth Vicious?
Om du bara är ute efter en skida med de dimensionerna kan jag rekomendera nya Scratch BC. 185:an är lika bred som SV, de kortare laggen är 2 och 4 mm smalare... Jag kan bara säga att mina 178:or är grymt trevliga att bränna pist med, jag är inte ett dugg orolig när jag kör. Bara det inte är blankis/porslinssnö kan man åka fort och stort!

Jag är nog säker på att det går ok, de har ju styvat upp Vicious jämfört med Pistol men mer än ok upplevs dom nog inte... Tänk på BC iaf, det är allt jag begär!

Seth Vicious?
Klart det går men håller nog med carled att en BC kanske skulle funka bättre, har inte prövat vicious men klämmt på den och den är mäkta mjuk.

Seth Vicious?
jag har åkt SV i pist och det fungerar alldeles utmärkt, rails funkar oxå fint, men i halfpipen var de lite klumpiga ;)

SV är en av mina favorit skidor det här året, lätta att åka från dag 1, jag hoppas dock 07 är lite hårdare.

Seth Vicious?
körde precis med mina nya seth vicious i kekestötö i ungern... där fanns det allt annat än lössnö men jag kan rapportera att de funkar långt över förväntan även i vanlig pist, så bra att man blev riktigt förvånad tillåmed. Testade för övrigt dem även i rumänskt puder med där de funkade ännu bättre, en kalasskida med andra ord enligt min uppfattning

Seth Vicious?
Tack så mycket för alla svar, ser ju riktigt lovande ut.
Ursäktar att jag glömde ordet "man" efter "om".

Vill gärna ha fler svar/argument..

Tillbaka
Topp