seth vs gotama

riber

Medlem
seth vs gotama
hej! funderar lite på vilken av dessa skidor som skulle passa mej bäst, någon som vet lite hur dom skiljer sig.
väger 75 kg, åker mest offpist (puder, slask, skog,) lite pist men jibbar aldrig. Åker ca 50 dar om året. Körde på big daddy förra sesongen. Men nu vill jag prova en lite mjukare skida annars gillar jag storleken/ jonas

seth vs gotama
Jag har förra årets (05/06) gotama, väger ett par kilo mer än dig och åker på samma sätt. Jag tycker att gotaman är mjuk utan att vara för mjuk för dessa förhållanden. Har inte åkt seth men då jag tror att den är ännu mjukare så skulle jag rekomendera gotaman för det blandade underlag som du beskriver.

seth vs gotama
Jag har väl då en annan syn på det hela. Stod också och valde mellan Gotama och Seth Pistol för två år sen och jag tyckte att Gotaman var dynga. Anledningen är att den har ingen svängradie vilket gjorde att den var ganska livlös. Nu är jag förvisso ett fan av ganska mycket svängradie på ett par ganska mjuka skidor för att jag tycker att skidorna blir roligare att åka på då. Körde på gotaman i både lössnö och pist, lika livlös i båda. Nu vet jag många som tycker att gotamaskidan är kanon men ärligt talat fattar jag inte vad de menar. Särskilt om du åker i skog och slask då skärningen på skidorna hjälper till i svängen.

Ha det bra

seth vs gotama
Nu e det ju så att den gamla Gotaman har en väldigt stor radie..... Den nya har ju trots allt en lagom radie för en offpist skida på 25 meter..... Men om det e för mycket så kolla in Extrem patriot också......

Tillbaka
Topp