Setup tråd!

mathiasek

Ny medlem
Setup tråd!
Tjenare alla freeriders! Lägger upp ett ganska onödigt inlägg men vill jätte gärna ha respons!
Här är en bild på min nuvarande setup.. jiddra lite med klistermärkena så ta inte dom seriöst ^^
gör detta inlägget för att få lite kommentarer och tips om setupen så som den är nu :)

ska dra bort lite onödiga stickers, men som ni troligtvis ser så har jag inte den bästa "fantasin" när det gäller att sätta på klibbor..

tyck till!

Brädan: Factory Wave (köpte den av en kompis och har aldrig hört märket förr ;s)
Bindningar: Raiden Zero - http://www.boardworld.com.au/images/uploads/raiden_zero_mens_2012.jpg
Boots: Thirtytwo Exus - http://www.nucleus-online.com/uploads/photos/thirtytwo-exus-black-white-4127.jpg

EDIT: Nu har tråden istället blivit en öppen setup tråd, bara att dela med sig!

Senast ändrad:
Setup tråd!
kan inte annat än att hålla med rocknerPR , huvudsaken är ju att du själv är nöjd med hur din setup ser ut sen spelar ju inget annan någon roll! PEACE

Setup tråd!
vet att många kanske tyckte detta var en värdo tråd, men jag tycker fan tvärt emot, detta borde bli officiella
\\\\\\\\\\\\\\\"post your setup\\\\\\\\\\\\\\\" tråden!! Svin nice att se vad alla åker på, istället för att alltid bara läsa om vad folk möjligtvis ska köpa och sen läsa massa tråkiga länkar till blue-tomatoe.

lägger upp en på mitt shittt också då :D

EDIT: från vänster till höger; Burton Jeremy Jones -159, Burton Cartel Bindningar. Salomon Drift -154 Flux DS45 bindningar. Burton Joystick -154 Burton MalaVita bindningar.

DSC02443.jpg

Senast ändrad:
Setup tråd!
Finns ju en del gamla såna trådar med ja tycker det är kul att se vad andra åker på.
Du borde skriva vilka brädor och bindningar det är också.

Setup tråd!
fyfan, än så länge så älskar jag fan den här tråden, fFFFfFeeeeEEeeEEeEeEEEeeeeeeeeeeeeeeed MEeeeeEeeeeee

med lite mer bilder på era självpimpade välanvända setups! Alltså, en välanvänd bräda är typ den bästa synen fan.... btw, feta kryckor, trodde fan det var stavar till skidorna först lol ;)

Setup tråd!
Ultrafear är fint det!

b996bb9a969d500f302cf5c811e73422.jpg

Bataleon Airobic 156W
Smokin Superpark 159W
Flux Titan
Thirtytwo Lashed

Senast ändrad:
Setup tråd!
img0946lg.jpg

Bataleon Airobic 156W
Flux DS30 Purple gradation
Thirtytwo Lashed
+

Smokin 159W, denna blir nog endast när det är puder.

Så enda nya är väl bindningarna.
Ser ut såhär inför vintern, men brukar alltid bli nån ny bräda...

Senast ändrad:
Setup tråd!
Skaffat burton cobrasharks :lol: Hoppas dem håller, verkar assköna iaf. Kvalitén är då inte lika bra som på Flux.

07654e79ed40a7e75fe97e48e5ac455a.jpg

Senast ändrad:
Setup tråd!
view.php
[/url][/img]

TJAAAaaa... ! Min bräda..

Bräda : DC PBJ 149 cm..
Bindningar : Union Contact.

släng en kommentar :)
// Johannes
HEJ !!
hoppas ni gillar den !!

Senast ändrad:
Setup tråd!
Här är min setup för iår :D :

46334_128490617299115_553310698_n.jpg

Bataleon Evil Twin med Union Force
Lobster Jibbaord med Switchback bindings Halldor

Har även en DC Ply 156 och min första bräda en DC Devun med Flux DS45 bindningar :P

Setup tråd!
Nice Setup! Du får recensera Halldor bindningarna sen, tänkte skaffa ett par. Men tyckte det var dyrt att betala för ett nytt märke.

Setup tråd!
Tackar ;) Har som sagt inte åkt med dem ännu då jag fick dem i dag haha
Men tycker faktiskt kvalitén är över förväntan, sålde mina Malavitas till en kompis, då jag inte gillade att de lyfte lite i hälen pga. Re:Flex systemet. Tyckte inte de var för farligt dyra, 2100kr från switchbacks hemsida ink. frakt.. helt OK, tog bara 3 dagar med innan de var hemma så ;)

Men ett första intryck är:
+ Spännena är super lena, och snäpper super gött, vet dock inte hur de är under belastning då jag bara hoppat runt lite i vardagsrummet :P
+ Häl och tå spännet sitter kanon runt skorna.
+ Långt över förväntan på kvalitén, då hade jag iofs inga höga förhoppningar ändå.
+ Passar skitbra med mina Nike Vapen skor, riktigt go och tight fitt..

- Inte hittat några hittills faktiskt :P
Får se när väl de magiska vita flingorna ramlar ner från himlen (Från snökanon eller inte spelar ingen roll) :)

Om jag skulle jämföra dem med alla mina bindningar jag ägt (Union Force, Contact, Flux DS45 och Burton Malavitas) så i solid känsla skulle jag nog placera dem i ordning:
1. Malavitas
2. Force
3. Switchback Halldor
4. Contact
5. Flux DS45

Medans när det kommer till spännena, heel and toe cap skulle jag ranka dem.
1. Switchback Halldor (kan ju ändras efter man åkt lite och de får utsättas för kyla/snö/och allmänt våld :P)
2. Malavitas
3. Flux DS45
4. Force
5. Contact

Setup tråd!
skate banana btx 11/12
union force 11/12
burton moto boots

Senast ändrad:
Setup tråd!
thats why i bougth it :)
hopefully it performs as good as it looks:p

went form skate banana to this, wasnt happy with the allround performance on the skate banana too wobbly when going high speed:p

i just answer in Eng because there could be difficult for you guys to understand Norsk sometimes:)

Setup tråd!
Echelon85 sa:
Om jag skulle jämföra dem med alla mina bindningar jag ägt (Union Force, Contact, Flux DS45 och Burton Malavitas) så i solid känsla skulle jag nog placera dem i ordning:
1. Malavitas
2. Force
3. Switchback Halldor
4. Contact
5. Flux DS45
Det är onekligen intressant det där med smak. I mina ögon känns Union verkligen inte solida utan som gamla Drake från typ 2000 och Switchback känns bara plastiga och klumpiga. Både Union och Switchback har spännen som ser i princip exakt ut som de gjorde på mina Drake F50 som jag köpte 2000 elle 2001.

Setup tråd!
Lika bra att kasta upp en bild på mina grejer då!

9d90a61f3a772668abcc8ef450647c3a.jpg

Skidorna: CoreUPT Banger (oanvända fortfarande i plast)

Mitten brädan: DC MLF 150
Mitten bindningar: Burton Cobrasharks

Brädan till höger: Ride Agenda 152

Extra bindningar, de syns lite längst till vänster: Raiden Zero

Senast redigerad av en moderator:
Setup tråd!
Hoho, firade den första skånska snön med att ta ner prylarna från vinden och "leka" med dem. Och så tänkte jag att jag lika gärna kan slänga upp en bild här, fast min setup är rätt mkt tråkigare än vissa andras prylar...

Bräda Burton Blunt 11/12 159W
Bindningar Union Flite 11/12

It's a start...

rocknerPR: Hur är din Ride Agenda, tycker du?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp