Shaun White Snowboard Game!

Helmers

Ny medlem
Det kommer alltså ett Shaun White snowboard spel, baserat på samma spelmotor som Assassin's Creed så man får väl hoppas på att det blir bra!

www.shaunwhitegame.com

Finns väl en del skid & snowboardspel som gått rakt ner, förutom SSX-serien så chansen är väl rätt skaplig att det inte blir någon höjdare men hoppas kan man ju alltid.

Har inte senaste flashplayer installerat så kommer inte in på sidan, är det ett onlinespel, pc-spel eller konsolspel?

felix sa:
Finns väl en del skid & snowboardspel som gått rakt ner, förutom SSX-serien så chansen är väl rätt skaplig att det inte blir någon höjdare men hoppas kan man ju alltid.

Har inte senaste flashplayer installerat så kommer inte in på sidan, är det ett onlinespel, pc-spel eller konsolspel?
Konsolspel, är logos där nere med Xbox360 Playstaion 3 och Wii iaf.

Men vafan! Kan ingen släppa ett vettigt skidspel istället :(

På screenshotsen och filmerna såg det lovande ut. Gillar att det är både puder och park. Såg däremot ut att va lite väl högt tempo i åkningen.

Om EA går ihop med skidproffsen som dom gjorde till EAskate, med den spelmotorn, skulle det kunna bli ett sjujävlas roligt skidspel. Bästa skatespelet utan tvekan någonsin! Varför inte göra samma med skidor, tävla i xgames, få covers, skaffa sponsorer, skulle blivit assoft

Amped 2 var ju hästvägar bättre än SSX. Skidspel finns ju redan, SKI OR DIE!

Varför gjorde inget ett Bandy-spel?! Det hade faan varit grymt....

För att hålla sej till tråden, Snowboardspel är roliga. Mördarspelet såg trevligt ut har jag för mej. Men i genren snowboard är ju spelkänslan en smula viktigare än att det ser super-duper snyggt ut. Detta då enligt min ringa åsikt.

Senast ändrad:
Jibberisch sa:

Suck, det var så många spel som borde gjorts. Varför gjorde inget ett Bandy-spel?! Det hade faan varit grymt....
Bandyspel finns redan, MER Innebandy! :P

theusualsuspect sa:
Jibberisch sa:

Suck, det var så många spel som borde gjorts. Varför gjorde inget ett Bandy-spel?! Det hade faan varit grymt....
Bandyspel finns redan, MER Innebandy! :P
Jag snackar om Bandy, den riktiga sporten på is. Inte den aktvitet som utövades på numera nerlagda fritidsgårdar runt om i Sverige. Talar vi om den riktiga sporten börjar jag bli upphetsad. Vad talar vi om?

Senast ändrad:
RHillblom sa:
Om EA går ihop med skidproffsen som dom gjorde till EAskate, med den spelmotorn, skulle det kunna bli ett sjujävlas roligt skidspel. Bästa skatespelet utan tvekan någonsin! Varför inte göra samma med skidor, tävla i xgames, få covers, skaffa sponsorer, skulle blivit assoft
Eller gå direkt från skate till snowboard, DET skulle sparka fetare jävla rumpa.. därför jag hatar skidor och älskar snowboard, det kan ha något att göra med saken men.. yaaay

ontopic: spelet såg ju sämst ut :(

haha fan vilken hater jag verkar vara nu..

Senast ändrad:
Setermannen sa:
Jibberisch sa:
Setermannen:

Inte helt ofta stämmer ju inte trailers jätte bra överens med verkligheten?
Haha nu formulerar du dig lite halvroligt ;) Vad menas med 2 st inte efter varandra och ett frågetecken?
Det var lite meningen, sitter och skriver Exjobb här. Är så jävla trött på alla akademiskaformuleringar. Sorry att just du skulle bli lidande, ta det inte personligt. :D

Jag bara ljög när jag sa sa sa att jag är positiv å glaaaaa...

Senast ändrad:
Jibberisch sa:
Setermannen sa:
Jibberisch sa:
Setermannen:

Inte helt ofta stämmer ju inte trailers jätte bra överens med verkligheten?
Haha nu formulerar du dig lite halvroligt ;) Vad menas med 2 st inte efter varandra och ett frågetecken?
Det var lite meningen, sitter och skriver Exjobb här. Är så jävla trött på alla akademiskaformuleringar. Sorry att just du skulle bli lidande, ta det inte personligt. :D

Ok bra bra bra då säger vi så eller vaaaaaaaaa? :D

ea ska göra ett vintersportspel i samma stil som ea skate, verkar ju sjukt mycket mer lovande än shaun white snowboarding och ssx 5

RHillblom sa:
enligt gamereactor var det påväg. det stod att det skulle vara flera olika vintersporter fast det enda som var bestämt var snowboard. om det blir snowskate och snowboard så är jag helt nöjd. fast lite skidor skadar ju inte heller

fast eftersom dom har börjat med bräda och det har gått så bra finns ju chansen att dom struntar i att stoppa in skidor i spelet också. tror att kontrollerna passar bättre till bräda

Senast ändrad:
Setermannen sa:
Jibberisch sa:
Setermannen sa:

Ok bra bra bra då säger vi så eller vaaaaaaaaa? :D
Ja men det tycker jag väl kan vara en perfekt början på helgen?

theusualsuspect sa:
Men vafan! Kan ingen släppa ett vettigt skidspel istället :(
tycker samma. sitter på typ 4000 features man kan ha med i ett sånt spel. :::

Typ att man har ett antal riktiga parker högupplöst i spelet.
Spelkänslan och vinkeln ska vara ungefär detsamma som spelet SKATE.
Parkerna uppdateras årligen via internet eller exp. packs om man vill för att efterlikna årets irl-
park.
I början sätter man 360 och inget mer, för att lära sig mer trick hänger man i parken och tränar,
däremot går det ganska snabbt.
Skider och bräda.
Onlinespel är möjligt.
När man är klar med sitt åk tar man liften upp igen, men denna resa kan skippas.
Kläd/skidshop finns och sakerna uppdateras varje år såsom parkerna.
Man kan välja storleken på sina kläder.
Olika vinklar och möjligheten att spela in och göra en egen film med hjälp av dessa.
Tävlingar såsom x-games, orage open,... joss? etc.
I tävlingarna kan man möta sina kompisar, online.
Inga sinnesjuka trick såsom trippelfullons, dubbelcork 2160 osv, tänkte mej att dubbel går men är d
är fan gränsen.
Verkligare gravitation... snabbt upp och ner, som i verkligheten.
Snabbare snurrar available.
Corks available, biospins available.
Osv, osv osv osv osv osv

Ville bara få fram mina ideer så att.

Senast ändrad:
hade varit fett om spelet även variera med "årstider" så att man på sommaren får nöta vattenhopp, sommarsetups i trädgården eller glaciäråkning. Fast när vi börjar närma oss verkligheten så mycket kan man nästan lika gärna åka själv :)

halfleif sa:
RHillblom sa:
enligt gamereactor var det påväg. det stod att det skulle vara flera olika vintersporter fast det enda som var bestämt var snowboard. om det blir snowskate och snowboard så är jag helt nöjd. fast lite skidor skadar ju inte heller

fast eftersom dom har börjat med bräda och det har gått så bra finns ju chansen att dom struntar i att stoppa in skidor i spelet också. tror att kontrollerna passar bättre till bräda
finns de inga trailers?

JakobJ sa:
halfleif sa:
RHillblom sa:

finns de inga trailers?
Precis, vill se :)

Setermannen sa:
JakobJ sa:
halfleif sa:

finns de inga trailers?
Precis, vill se :)
ingen aning, stod i gamereactor att dom hade börjat jobba med det för ett tag sen

Jag har för mig att det kom ett skidspel till ps2 för några år sedan, men tror att det inte blev så stort och inte så bra.

Snart kommer releasen och jag har ännu inte tillräckligt med en ps3...
Äh, bättre att åka bräda på riktigt än att glida runt i en virtuell värld.

Trailern för spelet till wii visade ju att spelet såg riktigt risigt ut. overkligt såklart. tråkigt att inga kan göra ett verkligt spel någon gång sit.

JakobJ sa:
halfleif sa:
RHillblom sa:

finns de inga trailers?
kanske har blivit lagt på hyllan nu när dom arbetar på skate 2

Googla bara lite och såg denna tråd så jag var tvungen att bli medlem och svara till skidåkarna. Ett asroligt skidspel ni borde "köpa" är Freak Out - Extreme freeride. man åker skidor offpist :P roligt att bara åka friåkning. Men enda dåliga är att det bara finns fisher skidor att köpa.

Tillbaka
Topp