Shift - köpa nu eller vänta?

lakerlund

Medlem
Hej! Jag behöver (bl.a.) nya bindningar till nästa säsong och har kommit fram till att Shift är bästa alternativet då jag kommer tura en hel del. Har sett att det finns flera sidor där de är rejält nedsatt pris, <4000 kr, och tänker att man kanske borde passa på. Eller? Kan det bli så att priserna sjunker ytterligare längre fram, med tanke på släppet av nya Shift2? Har någon koll på hur det brukar vara med sånt?

Jag hade helt klart satsat på shift 2 för att få nya förbättrade AFDn och slippa det strulet. Bättre lösning för skistopper är säkert också bra om du ska tura mycket.
Priserna kan jag inte sia om tyvärr.

Jag o sambon har haft gen.1 av Shift nästan sen den kom på 6-7 skidor o vi har aldrig haft nåt enda strul. Nya Shift är ju inte dramatisk förbättrad o dessutom lite tyngre så är priset en faktor kan du tryggt satsa på den. Sen hur priset utvecklar sig vet jag inget om. Vi har köpt de flesta på rea av ”tysken”.

Vänta och köp Shift 2. Den ÄR dramatiskt förbättrad, om allt stämmer. De sakerna som har strulat med original-Shift ska vara åtgärdade (och nej, ALLA har inte drabbats av strulet, men tillräckligt många). AFD:n har en mycket mer stabil konstruktion och skistoppern har en mer pålitlig låsning i gå-läge. Båda de problemen kan vara väldigt irriterande brister i konstruktionen.

Jag köpte mina begagnade fast aldrig använda här på freeride för 2000kr för 5-6 år sedan. Borde ju falla i pris ännu mer när tvåan kommer. Om du inte behöver en ”dramatiskt förbättrad” variant dvs. Min har varit jätte bra sedan jag bytte DIN skyddet fram så spärren sitter fast när man går med dem.

"gamla" Shift går att få för 300- 330 euro.
Ryktades om pris runt 650 euro för 2.0..?

Har du obegränsat med pengar så är det väl bara att vänta på de nya..? 🫣

Tillbaka
Topp