"Shims" till dynafit speed radical för att minska delta?

• Trådstartare Trådstartare DrJ
  • Start datum Start datum

DrJ

Medlem
Alltså plattor under tådelen för att minska ramp eller delta eller vad det nu heter, vet att det finns här http://www.bndskigear.com/toeshims.html men frakten blir lika mycket som plattorna. Finns det att köpa nått liknande i Sverige? Eller har ni gjort egna? Eller skall man helt enkelt skita i dom, sluta nojja över utrustningen och lära sig åka istället?

linkan_110 sa:
Ok! Ja kan kanske vara ett alternativ, fast jag skulle hellre köpa färdiga. Upplever du stor skillnad med/utan shims? Eller monterade du direkt med shims?

har åkt sth16 o p18 nu, sen plum guide.

har alltid tyckte de vart något wierd att åka tech men alltid tänkt på pjäxan, sen så sprang jag på info om ramp/delta osv. Kände väldigt mycket igen mig så tyckte de va värt att prova, en skärbräda kostar 20-30kr på IKEA.

har inserts så var lite enklare kanske och bara fixa längre skruvar och byta, men tycker de va helt klart värt, kände mig mer igen från "ikke-tech" bindningar defentivt.

Som linkan berör ovan. Mellanlägget i sig är inga konstigheter, fundera bara ut hur mycket du vill lyfta tådelarna och hitta lämpligt tjockt material för det. Sen får du börja klia dig i huvudet för att hitta de längre skruvarna som matchar din nya setup.

Edit. Men du är inte den första som reagerat på delta på techbindningar och du är garanterat inne på rätt spår. Den enda negativa konsekvensen är att hälhöjarna blir till motsvarande grad relativt lägre som du höjer tårna...

Senast ändrad:
Jag kör med dynsfits st-shims på mina speed radical. Funkar perfekt och kostar nån hundring eller två..
Kolla med en återförsäljare så kan de säkert ta hem dem till dig.

Blide sa:
Jag kör med dynsfits st-shims på mina speed radical. Funkar perfekt och kostar nån hundring eller två..
Åsså ber du dem ta hem radical st-skruvarna till tådelarna i samma veva..!

xSooLx sa:
Blide sa:
Ja det klart det var ju en mycket god ide! Får se vad det kostar, men är man en klåpare på att både gå uppför och åka utför så kan ju utrustningen åtminstone se lite proffsig ut! Fast det klart, ett diy mellanlägg i rosa plast gör ju kanske att man ser coolare ut ändå?

DrJ sa:
xSooLx sa:
Blide sa:
Ja det klart det var ju en mycket god ide! Får se vad det kostar, men är man en klåpare på att både gå uppför och åka utför så kan ju utrustningen åtminstone se lite proffsig ut! Fast det klart, ett diy mellanlägg i rosa plast gör ju kanske att man ser coolare ut ändå?
If you're tough enough you wear pink!

Tillbaka
Topp