vafan e H-Z för märke då?Hasse sa:För att jag tycker det.. Och för att det bara finns typ 7 tillverkare av Goggels i hela världen. Sen att det betyder att de ser likadana ut förrutom på bandet är det ingen som tänker på....
//H
tkr inte jag ser ngra stora likheter egentligen, tkr shred kanske är lite lik ngn modell. men snyggare lins och färger på shred iaf.Hasse sa:Human Zone. Tillverkar Goggels åt Shred, Carrera, Smith, Spy med flera.... Italienska goggels. Kolla in http://www.humanzone.it/new/index.php Så får ni se...
//H
Shred är ett nystartat företag och köper nog hellre en befintlig mall från ett märke med egen fabrik och som massproducerar för att på så sätt hålla nere kostnaderna i början. När märket har växt till sig så har de råd att skapa egna mallar och på så sätt få unika modeller.Kingi sa:känns ju lite konstigt att dom tillverkar gogglarna åt dom sen snor modellerna, lär ju knappast vara h-z som kommer på modellen.. ett goggelmärke säger ju inte åt en fabrik att göra en snygg ram och lins sen sälja det i deras namn eller?
Spy är tillräckligt stora för att ha råd att ta fram egna modeller, det finns inga kopior på dom. Dessutom så gjordes Spy's gogglar mycket länge i USA, solglasögonen däremot har alltid gjorts i Italien. Dock trodde jag att Spy använde en egen fabrik då dom har ett av sina huvudkontor i Italien (och ett i OC, Californien), men det är möjligt att endast solglasögonen görs i egen eller inte ens det.Kingi sa:nu pratade jag inte just bara om shred, men det kanske bara är just det märket som har köpt modeller av h-z?! tänkte på spy osv
Kan vara så.Hasse sa:Utter: Spy Goggles gjordes i HZ fabrik ett bra tag oxå.. Nu har de en egen fabrik i Milano.
//H