Shred googles

Shred googles
Shred är nog fasen dom feetaste gogglarna i år.. galna färger så de skriker om det!

www.shredoptics.com

dom säljs på Björns Skidshop i Gesunda.. ni kan skicka mail dit på info@skidshop.nu om ni vill att han ska skicka ett par till er så borde de kunna gå att ordna..

annars är de Kjell eller patrik på www.sports.se dom du ska prata med.. de är dom som driver SHRED i sverige..

Kjell@sports.se kan du maila, så kan han nog ge dig en lista på återförsäljare..

on da shred!

Shred googles
Hahahaha Shred är samma som HZ som kommer vara det fetaste nästa år. Och Retro färger är oki men linsen är sjukt grym....

//H

Ps. HZ kommer vara sjukt billigare än Shred´s Ds.

Shred googles
För att jag tycker det.. Och för att det bara finns typ 7 tillverkare av Goggels i hela världen. Sen att det betyder att de ser likadana ut förrutom på bandet är det ingen som tänker på....

//H

Shred googles
Hasse sa:
För att jag tycker det.. Och för att det bara finns typ 7 tillverkare av Goggels i hela världen. Sen att det betyder att de ser likadana ut förrutom på bandet är det ingen som tänker på....

//H
vafan e H-Z för märke då?

Shred googles
sämmer ju att shred och HZ har samma ram och lins då förmodlign:S

eller räta mig om ja har fel:S(lite förvirad)

båda va riktigt sweeeeeet varifal:D

Shred googles
känns ju lite konstigt att dom tillverkar gogglarna åt dom sen snor modellerna, lär ju knappast vara h-z som kommer på modellen.. ett goggelmärke säger ju inte åt en fabrik att göra en snygg ram och lins sen sälja det i deras namn eller?

Shred googles
Kan det vara tvärtom oxå?? HZ har ju funnits längre än Shred. Kallas branding. Finns även flera märken som ser ut så där som kom före Shred.

//H

Shred googles
Kingi sa:
känns ju lite konstigt att dom tillverkar gogglarna åt dom sen snor modellerna, lär ju knappast vara h-z som kommer på modellen.. ett goggelmärke säger ju inte åt en fabrik att göra en snygg ram och lins sen sälja det i deras namn eller?
Shred är ett nystartat företag och köper nog hellre en befintlig mall från ett märke med egen fabrik och som massproducerar för att på så sätt hålla nere kostnaderna i början. När märket har växt till sig så har de råd att skapa egna mallar och på så sätt få unika modeller.

Görs så inom alla branscher, Ford Mondeo delar t ex bottenplatta med Volvo s40/v50 med fler för att på så sätt hålla nere kostnaderna.

Shred googles
nu pratade jag inte just bara om shred, men det kanske bara är just det märket som har köpt modeller av h-z?! tänkte på spy osv

Senast ändrad:
Shred googles
Kanske samma där oxå? Eller kolla på Goodha som säljer sina skidor som är gamla Armada skidor. Den som har mallen äger produkten helt enkelt...

//H

Shred googles
Kingi sa:
nu pratade jag inte just bara om shred, men det kanske bara är just det märket som har köpt modeller av h-z?! tänkte på spy osv
Spy är tillräckligt stora för att ha råd att ta fram egna modeller, det finns inga kopior på dom. Dessutom så gjordes Spy's gogglar mycket länge i USA, solglasögonen däremot har alltid gjorts i Italien. Dock trodde jag att Spy använde en egen fabrik då dom har ett av sina huvudkontor i Italien (och ett i OC, Californien), men det är möjligt att endast solglasögonen görs i egen eller inte ens det.

Shred googles
Utter: Spy Goggles gjordes i HZ fabrik ett bra tag oxå.. Nu har de en egen fabrik i Milano.

//H

Shred googles
Hasse sa:
Utter: Spy Goggles gjordes i HZ fabrik ett bra tag oxå.. Nu har de en egen fabrik i Milano.

//H
Kan vara så.
Har inte kollat de senaste åren men vet att det stod "Made in USA" på förpackningarna när jag började köra för dom men nu står det "Hand finished in Italy" på MX-förpackningarna iaf, inget på snöförpackningarna. Huvudkontoret ligger i Lombardo.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp