side, back eller frontflip

på frontflipp gör det inte så ont att misslyckas men backflipp är nog lättast.
side flipp verkar lite lättare än vad det är så det skulle jag inte rekomendera.

Jag kan varken eller, men försöker frontflip ibland. Jag har inte lyckats, men heller inte gjort mig illa. Men backflip verkar lättare, för då kan man sikta in landningen tidigt, medan en frontflip har blind landning. Sideflip verkar helkonstigt.

Jag skulle säga att front är lättast att försöka i ett litet hopp... det är bara att slänga sej framåt så mkt man kan, och d gör inte så ont att vurpa då....
backflip... tvekar du göre ont, tvekar du inte sätter du den på 1a försöket...
Sideflip eller lincon loop som det oxå kallas är lättare än det ser ut... lär dej på en trampolin först... fast med den äre att ju större hopp man har, ju lättare äre att sätta den!

Ha d! //Johan
www.jst.nu

Backflipp e lättast i alla hopp du kan tänka dig!

i ett litet hopp: e backflipp lättast ettersom som du får snabbast rotation på den om du gör en ful backlipp altså att du sparkar upp benen allt vad du har å tittar bakåt så mycket du kan frontflippen e mycket svårare att ta sig runt på!

i stort hopp: är bflippen mycket lättare oxå eftersom du ser landnngen jävlit snabbt å därmed kan tima lätt! frontflippen däremot e läskig som fan att göra i stora hopp för där ser du landnngen preciiiis innan du landar å därmed e det mycket svårt att tima. Har stjälv gjort groteska kracher på överroterade frontflipps i stora big jumps

lincon loopen kan ja inte säga nått om för den har ja inte satt

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp