Silvertejp

Silvertejp
i järnhandeln på biltema. finns på dom flesta ställen och kvaliten svkier sällan
ett måste att ha med sig när man är ute och reser.
det som nte går att laga med silvertejp går ej att laga

Silvertejp
Skit i tapen
Gå till en segelmakare och få litet av det som dom gör segelnummer av. finns i alla möjliga färger och sitter garanterat i tvätten

Silvertejp
Biltemas silvertejp är den sämsta jag har testat. Den har inte mycket mer än färgen gemensamt med det man burkar kalla silvertejp. Det är helt klart värt pengarna att gå upp i kvalitet. Den bästa tejpen tycker jag är Elephant från Sellotape. Tyvärr vet jag inte var den finns att köpa. Annars funkar Tesas motsvarighet som sagt bra.
Precis som gynnar säger är det bättre att laga kläder med märkduk, dvs den självhäftande duk som används till segelnummer. Speciellt på hyffsat jämna tyger sitter den väldigt bra. Silvertejpen sitter bra ett tag, men efter nån säsong släpper väven och man får fula vita märken runt hålet. Det är inte bara estetiskt, utan det blir även svårare att få lagningen att sitta nästa gång. Är det rejäla revor på utsatta ställen är det starkaste sättet att laga att sätta dit en bit märkduk och sedan sy runt kanterna. Täta sedan på insidan med Liquisole om det är krav på vattentäthet.

Silvertejp
Tänkte bara skriva och säga att jag håller med föregående talare angående Biltemas så kallade silvertejp. Den är verkligen usel. Limmet släppte nästan direkt när jag testade den i helgen på mina skidbrallor.

/JN

Silvertejp
Jag haller med en av de foregaende talarna, segelmakarn loser
problemet

Men Du behover ej ga till en segel makare, nej i dom flesta
skeppshandlar typ watski, hjertmans osv finns spinaker tejp super
tunn o bra, sitter som ett tuggummi i frillan.

Ar halen super-duper-sma kan du aven prova sikaflex eller Likvisol
+elastiska tanings lim...battre an Karlssons

Lycka till

Silvertejp
Lagningsbitar för spinnaker gäller, den tape som används till segelnummer fungerar inte. Den är gjord så att man kan lossa och sätta dit många gånger (gummerad?!?) och håller därför inte. Förr i tiden var den av modellen släpper aldrig!

Silvertejp
på www.sportsnet.se säljs reparationskit till goretex för 125 bagis får man två lagningslappar som ska gå att fästa ute på fjället. . skriv gore i sökrutan så hittar du det. har inte provat själv.

Silvertejp
Tiden är förbi. Då man med ett leende på läpparna kunde glida omkring med silvertapelagningar. Nu för tiden måste det stå Gore på allt som man har på sig. Annars funkar det inte.

Killarna som började med Snurfern en gång i tiden visste inte att de begick ett sånt enormt misstag som över huvud taget vågade sig ut utan kläder som andades.

För att inte tala om Telemarksmännen. Usch. Lusekoftor och skinpjäxor. Det är ju inget gjort av olja i dem. Nä fy sjutton, använd för allt i världen inte silvertape eller segelmakerimekk, utan köp direkt från Gore-co-orp.

Silvertejp
jäjäjä!
jag kör själv med silvertejpslagningar, men tänkte att någon kunde vara intresserad av att det finns alternativ...
men tack för sågningen. de roar alltid.

Silvertejp
Åk iväg till båthandlarn o köp spinnaker tejp... tejpa både in o utsida...
Skit i o köpa gore tejp.. Man har ju ändå förstärkningar på sina gore plagg som inte andas ett jävla dugg... Viktiga är ju att det blir tätt o tål kniven...
Mvh Mathias

Tillbaka
Topp