singelspeed behöver hjälp!

zetaofbromma

Ny medlem
har två dirtcyklar (en p2:a och en crescent) var av p2:an fått bakhjulet stulet
men nu är det så att jag tänkte ta hjulet från min andra cykel och sätta på det på p2:an men på hjulet sitter 8 kransar och nu undrar jag vad som krävs för att byta hjulet till singelspeed OBS p2:an har redan kedjespännare och kedja den var singelspeed innan dom tog bakhjulet.
en fråga till går det sedan att använda hjulet till båda cyklarna.

och vad kostar ett singelspeedset billigas och bäst inga onödiga märkespengar önskas.
tacksam för svar :)

Senast ändrad:
köpte mina singelspeedset för 200 kr st och funkar mycke bättre utan kedjespännare om du bara kapar kedjan i rätt längd :D

Hade en p2 från 03-04 för några år sen. Drog till min LCB och köpte SS för 200-400spänn(kommer inte riktigt ihåg, va 3år sen). Sen köper du bara drev du önskar till det och 2st "special" verktyg krävs för att ta bort kasseten, finns på biltema för billig peng. Köp det och gör allt själv, max 500-700kr allt som allt =)

Lycka till!

btw; du behöver inge kedjespännare eller du kan behöva sånna där som sitter o drar bak hjulet men inge sån där ful sak som ser ut som en växel nästan!

zetaofbromma sa:
ok tack:) men har det någon betydelse om det inte är en p2 fälg ?
p2 fälg o p2 fälg... Finns de något sånt? du menar orginal fälgen som satt på när du köpte? isf, nej spelar nog inge roll. Hade inte heller orginal fälgar, men navets bredd tror jag skiljer sig från ram till ram vad som passar och vad som inte passar. Så kolla upp de först om du ska köpa ny fälg.

nej det är lugnt det har jag kollat när jag cyklade hem cykeln från kompisen jag köpte den av för hör och häpna 400 spänn men då sket det sig med kedjan eftersom det hjulet har ju 8 kransar, Var nog lite väl optemistisk den dagen men fynd görde jag i af

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp