Sista årsmodellen av Madtrix?

Rydellen

Ny medlem
När gjordes sista modellen av Head Madtrix. Om man kollar recensionerna så står det att sista va 2002/2003. Så länge sedan verkligen??
Har bra pris på ett par så funderar att slå till. Det är väl bra skidor även om dem är "gamla". Tror inte dem ska ha ändrat så mycket på dem.
Någon gammal räv som kan ge mig lite upplysning?
Emil

ett tips köp inte så gamla skidor hellre att du köper ett par frächa nya skidor om du lägger ut 5 papp så kan du nog de nya skidorn i många år

de gjordes fram till 2004/2005... ---> https://www.freeride.se/review/view.php?id=2061

om de inte är använda så gör det väl inget att de är några år gamla... om du nu inte vill vara super-hype o ha de allra senaste grejerna...
själv kör jag på ett par mad trix från 03/04 och de funkar klockrent än idag!

Senast ändrad:
Det beror på vilken MadTrix vi pratar om, syftar du (Rydellen) på den äldre svart/vita eller den nya räfflade med drakarna på?
monoski_kicks_ass har rätt om vi pratar om den senare. Vintern som gick var första året med uppföljaren Mojo 80.

Hur bra är ett bra pris i detta sammanhanget? Det har nog inte ändrat speciellt mycket, någon mm extra i midjan bara vad jag vet.

Senast ändrad:
"Det beror på vilken MadTrix vi pratar om, syftar du (Rydellen) på den äldre svart/vita eller den nya räfflade med drakarna på?"

aa jag tänkte att han menade den "räfflade"...
angående ändringen på midjan så är mad_trix 75-76mm i midjan mot 80, som på mojo 80..
men som sagt. det underlättar om du säger vilket pris o vilken årsmodell det är frågan om...

Sista Mad_trixen gjorde -04-05 tror jag. Sen 05/06 började dom att kalla mad_trix skidorna för Mojo.

Den svatvita var vell ungefär 02-03..

Vet inte exakt vilken årsmodell det är. Men skulle gissa på den senaste. Alltså 04/05?
Har pris inkl bindning för 3200 vilket är ok pris.

Är skidorna nya? Vad är det för bindning? 3200:- för ett par två år gamla skidor är inte speciellt bra pris även om dom är nya. Dessutom om du tröttnar på dom och ska försöka sälja dom beg så får du ingenting för dom.

ok... Hade lösa skidorna för 2200 så han sa mellan 800-1400 för bindning.
Ska jag satsa på andra isåfall? Hittar inget som är billigare nämnligen.
Spelar väl förresten ingen roll om dem är två år gamla...Dem är ju riktigt bra skidor för det.

satsa på de du... mad trix är ändå en rätt så dyr skida från början, så om de är 2 år gammla så tycker jag definitivt att 2200 för skidorna är ett bra pris..!
om jag vore du skulle jag köpa de och strunta i om de inte går att sälja vidare för så bra pris sen... kör slut på de istället.
vet du vad det är för bindning?

ALPINBUTIKEN sa:
Mad trix återkommer till den här säsongen med samma design som mojo 80 . Pris med bindning under 4000 kr
Va, låter galet billigt!? Vad är det dom har hittat på, och varför kommer den tillbaka?

Visst är det bra skidor men du ska ju inte betala mer än nödvändigt! Förra säsongen sålde jag ett par hyggligt beg Völkl V-pro med racingbindning för 1000:- En bra skida i grunden men inte av årets modell. Man får inte mera som säljare om man inte hittar nån med för mycket pengar och för lite koll.

Dustbin_Dan sa:
Visst är det bra skidor men du ska ju inte betala mer än nödvändigt! Förra säsongen sålde jag ett par hyggligt beg Völkl V-pro med racingbindning för 1000:- En bra skida i grunden men inte av årets modell. Man får inte mera som säljare om man inte hittar nån med för mycket pengar och för lite koll.
Är de använda om så bara en gång sjunker priset en del. Så är det ju bara.
Har inte hittat någon oanvänd parkskida för billigare peng...
För en sönderrailad begagnad lockar inte.
Är detta ett ok pris eller i överkant?
Kan lika gärna slänga upp min andra skida jag ska köpa.

Har ett par Gotama 05/06 inkl för 4200kr. Detta känns som ett kanonpris, billigare än Sport-Conrad till och med.
Dessa tar jag i vilket fall iofs.

Emil

Madtrix 04/05 är EXAKT samma skida som Mojo 80 05/06. Bara annan design...
Till nästa säsong kommer Mojo 80 vara omgjord, med andra mått, annan skärning osv.
Bindningarna han rekommenderar är de som sitter på Mojo 80 standard. Tyrolia LD12.
Men har valet själv, vilken är den mest påvisat bäst fungerande bindningen för park och pist av dessa:
Tyrolia LD12
Salomon 912 ti
Ross.Axial120

Antar att det är hyffsat jämnlika. Men tar nog Tyrolia eftersom dem är standard på Mojo 80.

Senast ändrad:
Ser detta faktiskt själv nu när jag kollar i Skiddatabasen. En kille på alpint.com sa nämnligen att det var exakt samma skida. Där ser man....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp