Sista-minuten Alperna v.12

klara80

Ny medlem
Jag vill se berg, samt åka puder, långa pister och halfpipe. Därför har jag bestämt att åka nånstans i alperna v.12 (åka nu i helgen alltså). Har bara hittat jättedyra alternativ hos researrangörerna, framförallt eftersom ingen av kompisarna kan åka med så kort varsel. Så nu har jag börjat titta på möjligheten att flyga till schweiz och åka tåg till typ zermatt eller så. Är det någon som har något förslag på vad jag ska göra för att verkligen komma iväg?

För att verkligen komma iväg? Vad sägs om att

1. Bestäm var du vill åka
2. Beställ flyg
3. Köp tågbiljett på Zürich flygplats
4. Stig ombord
5. Kliv av när du är framme
6. Gå till turistbyrån och skaffa någonstans att bo

Inte så svårt om man har den minsta initiativrikedom.

Daniel

Jo, ungefär så långt i planeringen har jag redan kommit... Med det tillägget att jag inte vill riskera att behöva sova på flygplatsen eller ute i snön. Visst det brukar alltid lösa sig, men jag kanske skulle ha förtydligat att jag är ute efter lite mer praktisk och konkret information eller tips. Någon vänlig själ som råkar ha det och vill dela med sig?

Vet inte hur du definierar "jättedyrt", men Lion har till helgen Ischgl 1900, St Anton 2900 om man nu tycker om att åka buss ner till alperna.

Som sagt lion alpin är ett hett tips. Kan bli riktigt billigt om du har tur och kan tänka dig att åka buss och bo halvdant.

Tack för tipsen. Och jo, Lions alternativ är onekligen jättebilliga, men jag har hört att det inte är så mycket snö på just de ställen där de har platser kvar. Sen är det ju himla skönt att flyga... Just nu funderar jag på två alternativ, UCPA OP Randonnée eller flyg o tåg till Zermatt (pratade precis med en Schweizisk kompis som sa att de har fått mycket snö och brukar ha typ 3 halfpipes :-)

Svårt val, men kan nog kandidera som veckans lyxproblem...

Tillbaka
Topp