Sista minuten?

Sista minuten?
Hur står det egentligen till med vissa researrangörers sista minuten resor på nätet? Kollade på Lions sida idag. Det stod med stor text:

"Chamonix 8/3 10 d 1695:- »
Billiga restresor i mars! Här pratar vi om halva priset på mängder av resor! Gå in på Restplatser » och läs mer om våra generösa rabatter. Här finns det pengar att tjäna! "

Ringer och vill boka. Men vad säger den otrevlige telefonisten, jo att resorna inte finns kvar utan försvann för länge sen. Sidan har inte uppdateras. Han ville erbjuda en sistaminutenresa för ca 3000:- till Cham.
Är det inte fult att locka med resor som inte finns? Riktigt fult?

Sista minuten?
Det är skandalöst. I och för sig inget som förvånar. Lion är helt klart den mest oseriösa researrangör som jag åkt med.

Sista minuten?
Jag har gått på samma nit som du, vilket var jävligt tråkigt då jag trodde att jag var på väg till Chamonix för 995.- allt inkluderat. Platsen var såld för läääängesen.

Jag har kommit på ett till trix som dom kör med nämligen att sätta ut priset per person vid ett visst antal resande. Vilket innebär att man får betala för X-antal Mollgan om man inte är tillräckligt många resenärer. Kan bli jävligt dyrt.

Skit i kapitalistiska resebolag, D.I.Y är det ända som gäller.

Sista minuten?
" Chamonix 15/3 10 d 1595:- »
Billiga restresor i mars och april! Här pratar vi om halva priset på mängder av resor! Gå in på Restplatser » och läs mer om våra generösa rabatter. Här finns det pengar att tjäna! "

Ringde idag igen. Det fanns idag(8/3) inte heller några resor till Chamonix för den summan som de lockar med. Trots att sidan är uppdaterad från igår. Billigaste var 2975:- plus busstillägg. Mannen i växeln sa att det var inte första gången någon påpekade att det var fel på hemsidan.
"-Men gör något åt situationen då!"
Men det var inte hans fel och visste inte saken kunde lösas.
nughmpf! vad förbannad man blir av inkompetens.

Sista minuten?
Anmäl dem till marknadsdomstolen. Kanske via arn.

Men man undrar ju hur de tänker, En arg presumtiv kund är bättre än en vanlig presumtiv kund?

Sista minuten?
Hur blåögd får man lov att vara egentligen?
Resebranschen är, har alltid varit och kommer alltid att förbli en lurendrejarverksamhet fullsmetad med hel- eller halvskurkar.
Det vet väl alla - nästan...

Sista minuten?
Jag och en polare åkte till st Anton med Lion V4 för ca 1700 pix per skalle från GBG. Det var ungefär det priset vi såg på deras hemsida. Under bokningen visade det sig att priset var ~3000. Vi bokade ändå(man måste ju iväg när både tid och pengar finns). Efter en halvtimma ringde killen vi bokade av och meddelade att deras datasystem verkade lite lurigt- priset hade ändrat sig när han bekräftade bokningen och vi blev överlyckliga. På bussen ner var det flera som hade råkat ut för samma sak...
Frågan som alla ställde då var:
Utbildning på mjukvaran som används vid bokningen finns den??

//2bbe

Sista minuten?
Hmmm

Jag är i Chamonix nu och säsongar. Har hört massor om sista minuten dit. Själv åkte jag förvisso bara hem men för 840kr genom lion alpin, så nu e jag hemma en vecka. Har hört om flygstol/buss med ospecifiserat boende för under 2000 för 1v.

Annars finns flera hotell där nere om ni orkar ta bussen och chansa så att säga, den kostar runt 700 - 1000kr.

Det billigaste hotellet jag sett, väldigt enkelt inrett men ändå helt beboligt för det priset inkl frukost. är
25 Euro natten. Ca . 235 spänn natten, det blir inte mkt på en veckas boende. Det ligger väldigt centralt både nära till bussar och till barerna! För övrigt nära min lägenhet =P

Skicka gärna FR mail till mig om ni har frågor eller nåt ..

Sista minuten?
Inte för att jag vill avslöja förmycket angående sista minuten till alperna men det finns fler arrangörer en Lion.
Kanske kan det vara värt att söka lyckan hos dem om Lion inte passar just dig. Buss för 3tkr låter som 1000 för mycket.

Sista minuten?
Vart står det att bussen kostar 3000kr ?

Klart det finns fler researrangörer än lion. Dock är lion dem ändå som visar om dem har enbart flyg/buss -stolar lediga på internet. De andra får man ringa och kolla..

Värt att ringa och kolla. Detta är telenummer till deras bokningar, ring och kolla vad dem har inne så att säga :

LangleyTravels : 08 612 13 00
Lionalpin : 040 600 00 80
Ekman Alpin : 08 15 95 75
Sts Alpresor : 08 454 39 00

Sista minuten?
Nu börjar det brännas lite.
Var inne och kollade på Lion och det verkar rättt okej.
Någon som åkt sista minuten och vet ungefär hur och var man hamnar.
Sportresor och STS har jag åkt med hundratals gånger och det är säkra sista minuten tips. Ex Sportresor Val Thorens garanterat Temple de soleil och det överlever man. Givetvis har de inte buss men förra året 1395 skr till Champoluc och det klarar de flesta utan att sitta och trycka 36 timmar i en buss och riskera livet.

Sista minuten?
jonte_carver : syftar mer på att lion e typ dem enda som visar sina flyg/buss stolar till skillnad från sts osv som bara visar med boende ..

Däremot om man ringer så har dem buss/flygstolar ..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp