Situationen förnärvarande i Åre?

Bastorn

Ny medlem
Halloj alla skid- och snowboardgalningar!
Jag och några polare hade tänkt att ha en premiär helg för säsongen vad gäller skidåkning i Åre v.50. Jag är lite nyfiken att höra hur snöläget är i Åre förnärvarande? Någon som har något skvaller vad gäller tidsplaner för att öppna lågzon (samt även högzon)? Det är svårt att få en uppfattning om läget bara genom att kolla in Åres hemsida. Det verkar ju finnas en del snö och dessutom så är det ju kallt vilket gör att man kan köra snökanoner, vilket ju kan ge ganska bra förutsättningar för en premiär helg med bra skidåkning.

Jag vet iof inte hur läget är nu men generellt sätt så är Åre ganska dåligt i början av säsongen p.g.a snöbrist.
Början/mitten på mars är bra.

Det har var ju egentligen inte på något sätt svar på din fråga...hmm....nåja...

30 cm bara, enligt skidguiden.se åtminstonde men de är ju tyvärr att lite på, skall själv upp vecka 3 så jag hoppas att det börjar snöa rejält snart!!
Annars blir det inget skoj alls

/Fredrk

De räkanr inte med att kunna öppna riktgt bra förrän efter lucia helgen kanske inte förräns till årsskiftet.
Å då talar vi bara WC området, möjligen olympia om föret är bra, men som vädret är här just nu så är inte risken allt för stor.
Högzonen är aktuell först till sportlovsveckorna, dvs. slutet/mitten Februari.
Dessvärre är läget så illa så mitt råd är att satsa på Vemdalen/Björnrike, var där förra helgen och de har 60 cm. natursnö redan i pisten, har öppnat massvis av pister redan.
Inga åre pister men de går att hitta guldkorn även där.

Lycka till

..har ni tænkt på att det ær november fortfarande. 30cm ær væl då inte så lite. Har ni glømt bort tidigare sæsonger?
Aldrig har væl førsta liften øppnat som Hamre gjorde før två veckor sedan. Rætta mig om jag har fel.
Jag tycker det kænns som en kanonsæsong ær på gång....
...hoppas i alla fall!!
ååhh...faan vad skidsugen jag blev nu rå...
/SH

Precis "SwedishHeal". Tycker att det ser lysande ut inför säsongen. Vafan tänk på att det är inte ens december. Och inga plusgrader i sikte. http://www.skistar.com/are/liftar/ Där är ju alla planerade öppningsdatum.
Jo förresten SH!! Har för mig att jag åkt i Hamre slutet av oktober ett år. Tror det var 91 eller 92. Men då var det bara öppet till liftknixen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp