Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
de flesta som reser själva brukar vara 30-50 enligt min erfarenhet, inte så många 18-20 som vill/vågar.Jopp3 sa:Hur gamla är ni som åkt själva med UCPA. I runda siffror alltså
"sektvarning"? Åldersgränsen brukar inte vara ett problem att man är för gammal. Allmänt har jag hört äldre UCPA-resenärer som brukar ange att de åkt tidigare med UCPA då brukar det vara ok. Anledningen till att de inte vill ha äldre är att de vill undvika problem med äldre som ställer för höga krav på standard. Nu kan man ju inte garantera hur det funkar alltid men jag har åkt med folk som varit 50+ under vanliga veckor.kappakomplett sa:Kollade ucpa (även om det är lite sektvarning), men jag föll för åldersgränsen på 45!
Sen har dom lite "seniorveckor", ett par tre stycken här och där!
"Åldersgränser
UCPA kan inte ta emot gäster som är under 18 år, eller gäster som är över 45 år. Detta beror på ansvarsfrågor och fransk lagstiftning."
Detta är vad jag också hört när jag varit med UCPA. Att det främst är för franska ungdomar (med något samarbete eller dylikt med sverige) för att då ut personer typ. Och därav åldersgränsen på 45JL76 sa:Är inte övre åldersgränsen för att det är ett statligt stöttat "friluftsfrämjande" främst för yngre och inte ett bolag med vinstsyfte? 18års gränsen är förståelig ur ansvarssynpunkt.
Jaha, jag citerade från UCPA:s websida, men uppenbarligen är det helt okej att vara äldre!Boson sa:Övre åldersgräns är inget problem. Jag var 46 första gången och har åkt fem gånger sedan dess.
Och ALLTID ensam.
Märkligt att det inte finns nåt liknande i Sverige eller dom andra alpländerna - alla singlar borde utnyttjas bättre av resebranchen! En klockren målgrupp att sikta i sig på. Bara på UCPA som man slipper enkelrumstillägg (där man får häcka ensam på rummet o inte träffa en käft på hela resan!). UCPA har också grymt käk...
Wiihuu, jag är ju i den åldern. Då ska jag också åka självJL76 sa:de flesta som reser själva brukar vara 30-50 enligt min erfarenhet, inte så många 18-20 som vill/vågar.Jopp3 sa:Hur gamla är ni som åkt själva med UCPA. I runda siffror alltså
Ja, det kanske mest är ett dumt skämt. Har varit nere i Chamonix samtidigt som kompisar har åkt med UCPA; dom bor med UCPA, dom äter med UCPA, dom spelar sällskapsspel med UCPA, dom bussas in till stan (Chamonix) med UCPA dom står i UCPA-grupper och dricker en öl och sen åker dom hem med bussen 11.30 så dom är pigga för skidåkningen med UCPA dan efter!Pillard sa:"sektvarning"? [...]kappakomplett sa:Kollade ucpa (även om det är lite sektvarning), men jag föll för åldersgränsen på 45!
Sen har dom lite "seniorveckor", ett par tre stycken här och där!
"Åldersgränser
UCPA kan inte ta emot gäster som är under 18 år, eller gäster som är över 45 år. Detta beror på ansvarsfrågor och fransk lagstiftning."