Sjukt lite snö i Hemsedal, eller?

High

Medlem
13 cm står det i Skistars officiella, har det någonsin varit så lite snö i Hemsedal?
Är det ngn som varit där i år? Hur är backarna i så fall? Deras egna inlägg på Facebook och Insta får man väl ta med en nypa salt...

Bokat v9, börjar nästan undra om man ska börja kolla på ngt annat i Norden...

Var där i helgen.
I princip barmark utanför pisten, isigt som tusan i pisten.
På söndagen kom någon deci och åkningen i pist gick att härda ut.
Vecka 4 brukar annars vara ett säkert kort i Hemsedal.
Ska dit vecka 8 igen, får hoppas på bättring då.

Har aldrig varit där, hur sväljer anläggning folk? Om väderläget håller i sig kommer ju förmodligen inte allt vara öppet vid sportlovsveckorna. Knökfullt i liftarna då?
Är ju några veckor kvar, men enligt vädersiterna ser det ju inte så snöigt ut de närmsta 10 dagarna iaf...

Så klart kommer dom flesta pister vara öppna, gott om konstsnö
I "botten" är det en åttastol och en fyrstol. Brukar kunna vara köer vid åttan men den har grym kapacitet. Fyran brukar ha kortare kö. Oftast ganska trångt i nedre delen av backarna som går ner hit.
Ronoin och Tinde heisen är två fyrstolar som tar dig upp på Ronin eller Tinden topparna. Till Totten toppen är det en bygel upp. Sen finns det fler bygelliftar upp till Tinden
Mest problem och köer är det om det blåser och dom två stolhissarna upp till Ronin eller Tinden står.
Oavsett är det jäkligt fint i Hemsedal.
V 8 har Oslo vinterferie så då lär det vara mycket folk.

/GC

Det er uten tvil en dårlig sesong i Hemsedal,men skikjøringen er fin. Ikke så mye å kjøre utenfor pr nå,men februar kan være en bra snømåned. Så langt har det vekslet mellom bra forhold,is og slusj fra uke til uke. På mine 8 år som fastboende har jeg aldri opplevd så lite snø,men jeg koser meg på ski stort sett hver dag så dere får nok en fin ferie uansett!

Det største problemet i år har vært mye vind kombinert med noen milde dager da har det blitt veldig isete dagen etter. Desverre får man ikke gjort noe med været,men jeg tror det snør der oppe nå og mere er på vei så det blir nok bra til slutt! Sesongen er ikke avlyst enda! :)

Ok, tack för svaren!
Vi åker dit v9 så då har väl både Oslo och Göteborgare haft sina lov...
Får hoppas på lite påfyllning i veckorna fram tills dess :)

Har också v9 bokad i Hemsedal. Visst känns det inte lovade med 15cm snö när tex Romme har 105 men inte så mycket att göra åt snöbristen så länge det inte är isigt i backarna.

Tillbaka
Topp