Ska du filma på King of the globe?

David_Kvart

Medlem
Om det är några stycken som tänkte filma på King of the globe så kan vi klippa ihop en film till freeride av ert material om ni vill!

Jag hade tänkt filma egentligen men måste resa bort för att jobba över helgen, sur först, men sen kom jag på idén att sätta ihop material från andra som filmar!

Det vore grymt coolt om det gick att göra något sånt, så om du är sugen på att filma lite och få det ihopklippt så skriv här i forumet! Jag åker bort på onsdag redan, men huvudsaken är att det är nån eller några som tänker filma så kan vi klippa ihop något kul!

Mvh David

Funderar på det, vet dock inte vad arrangörerna säger, dvs. förbud mot foto/film/ljudupptagning... hmmm

Hmm, det är sant faktiskt, tänkte inte riktigt så långt, jises vad man är trög ibland... Jag snackade själv med dem om tillstånd, men tänkte inte att andra behöver kanske det. Det brukar ju inte vara tillåtet inne på arenor vid konserter etc, men vi kan ju säga såhär, om någon filmar därinne utan problem, så hör av er sen, så kan vi klippa ihop något. Eller så gör vi någon slags best of freeride senare om folk filmar sina trick etc så kan vi göra en sån film, jag gillar idén med att samla in material från olika folk här på freeride. Kanske är en idé om det inte blir ngt från globben.

det stor väll på biljetten att man inte fick fota? Äh, försök få med så många kameror som möjligt in... Kan ju bli läckert.

Vet någon om det finns biljetter kvar? Jag funderar på att sitta där det kostar 350:-. Finns det platser kvar där?

Tänkte eller tänker försöka att filma och fota lite för jag har fått tag på perfekta sitt-biljetter på vänstersidan utav cornern.
Men vadå? hur hårda kan dom vara? dom kan ju knappast kolla igenom vartenda väska som medförs in?
Om dom nu gör det och märker att man har både kamera och filmkamera med sig, vad händer då?

Jaja, hoppas på en skön helg nästa vecka med eller utan kamera...

Det där e inga problem alls särskilt när de e aragemang i just globen brukar de inte vara så hårda på sådant det e t.ex. mycket hårdare på fotbolls arenor men jag tror det e hur lungt som helst filma mycket så jag får ta del av det hela kan tyvärr inte se det hel:( lycka till//jakob

Nån idé att kanske försöka smussla in ett stativ? det står det ju inget om =) men kanske lite misstänksamt att knata runt med ett stativ ;)

Ja det enda dom kan göra är vaäl att ta bandet, men då är det väll bara att ta med ett extra.
dJFiCk: Du kan ju stoppa den i byxoran men då får du vara med att du får går lite sletbent. Det är väl bara att säga attt du har protes ett gips.

Sköna förslag ni har på att smuggla in kameror :)

Nu har jag kollat med den pressansvariga och det ska vara helt ok att filma under hela tävlingen!

Ball, gäller det även på mässan då??

Skönt att slippa tesat era insmugglings förslag :)
hoppas bara man får till något najs filmande...

Fan vad gött att man får filma. Då kommer allting som görs inne i globen att komma på film typ ju. =D

Tänk vad ballt om David får in massor utav material från globen, då kommer man kunna se samma åk från flera olika vinklar, det är lite coolt tycker jag! =D

En kompis ska filma på lördag och jag ska fösöka smuggla in min vidiocam om inte de funkar tr jag digicamen som kan ta några kortare snuttar

Coolt!

Det har verkar ju bli hur bra som helst! Filma filma filma, speciellt nu nar det ar OK, det ar ju idag tavlingen ar, och jag sitter och svettas i Indien, onskar jag hade kunnat se den!

Jag ar tillbaka i Sverige den 20e november och kan borja klippa ihop nagot sa snart som mojligt, bara jag far in band fran folk som filmat!

Skicka banden till:

David Kvart
UR
11395 Stockholm

Om ni skickar bandet/banden som rekommenderat brev sa kommer de inte bort i posten. Jag drar en kopia pa hela bandet, eller det som det ar okej for er som filmat att vi anvander har pa freeride, och sa skickar jag tillbaka banden sa snart som mojligt efter den 20e november. Skriv ocksa tydligt VEM det ar som fotat, freeride-namn eller vad du nu vill det ska sta, sa kan vi ge cred i slutet av filmen, garna musikfoslag ocksa!

Bara vi far ihop tillrackligt med material sa kommer det bli en GRYM film!

Mvh David, Pune, Indien

Fick tag på en kamera 10 min innan UTAN batteri, och inställd så den filmade svartvit ;) helt underbart ju...*not*
men semin och framåt är i färg och rätt najs.
synd att det inte var mer publik :(

Tja david.
Vi filmade en hel del och fick några gryma klipp.
maila mig eller nåt om du vill ha dem.
/lindblad

simon_ohrn: Om du inte har en mac så är Adobe Premier ett bra program att redigera i. men om du har en mac så Finel Cut Pro är det bästa.

He he, ang. klippet på länke ovan, det lät som en kompisträff på bakgården. Jag har förstått att det var lite tomt. Kommentatorerna borde kommentera lite annat än färgen på hans hjälm kanske. Men men, det var säkert trevligt för dem som va där, själv sparar jag mina små slantar till utrustning.

Tillbaka
Topp