Kahalani - King of the hill

skai28

Ny medlem
Tjena tjena det här är mitt första inlägg någonsin på det här forumet då jag är ny! :cool:

Jag kör med en Kahalani - King of the hill (downhill bräda) med bear 852 truckar och Bones Red kullager.
Min fråga lyder så här: Vad för hjul rekommenderar ni för downhill? Jag är fast mellan Abec11 Centrax 77mm 80A och Orangatang In heat 75mm 80A.

Vilka hjul skulle DU ta och varför? Förklara gärna! :D

( Abec11 )
( Orangatang )

Orangatang för att centrax inte är ett slidehjul...

Centrax skulle vara nice om du skall bara köra fort med bara svepande svängar.

Beror helt på vilken åkstil du har. Gillar du slidea: O-tang.. Gillar du inte slidea: Centrax

slidea är ett måste innan svängarna för att kunna bromsa in ;) så jag får väl köpa otang då! Tack för hjälpen! :)

Det är ju två rätt olika hjul med tanke på att centraxen är så jävla breda! Abec 11's motsvarighet till Otangs Inheat är ju Big Zigs :)

Och jag instämmer med CoolmaN , centrax är ett av dom greppigaste hjulen på marknaden men behöver man verkligen allt grepp, mina 4prez 80a greppade tokgött i 70kmh och vill man kan man slidea med dom fast det förstör ju greppet :P

Dock är inte In heatsen på något sätt ett slide hjul bara att det är lättare att predrifta med dom än centraxen pga bredden :)

Äh, sånt går ju med alla hjul om man väl fått in tekniken!

Det som kan vara jobbigt med Centrax eller tex Nersh Moneyhax är ju att dom är så förbannat breda :P

skai28, kolla även in Bigzigs (i både classic & reflex formulan) , divine touch samt sector 9 hjulen! (om det nu måste vara från kahalani du ska beställa från)

Senast ändrad:
När man pratar downhill så är In Heats visst slidehjul, medans centrax är fotbromshjul :)

King of the Hill är ingen downhillbräda

och jag tycker orangatang in heat! :)
eller om du inte köpt än, sector9 race formula med kantig läpp, typ 70mm eller 74mm :)

Tillbaka
Topp