Ska jag ut och säsonga? Motivationstråd!

domination

Ny medlem
Jaha, fick besked häromdan att jag inte kom in på plugget i härliga Californien, och nu måste jag söka till nästa vår istället. Nu har jag en vinter framför mig som jag verkligen inte vill spendera hemma i Sthlm.
Nu har jag blivit lite sugen på att göra en säsong på någon soft skidort i Kanada/Alperna, Helst canada men det verkar vara dyrt även om man fixar jobb.

Så vafan, ska jag bara sticka och göra en säsong eller? När man läser här så verkar det så enkelt, bara att dra ner så löser sig allt med jobb och allt.
Jag har inte alls mycket pengar, räcker väl till liftkort och hyra första månaden ungefär.
Är Kanada bara att glömma om man inte har 20 lax på fickan? Inte för att det är något fel på Alperna men Nordamerka har alltid lockat.

Kan tillägga att jag är en lättsam person som inte alls har höga krav på boendestandard och sånt, man är ju där för att åka skidor och ha kul!

Edit: Är någon annan i samma situation så är det fritt fram att låna tråden, Det finns säkert hundratals svenskar där ute som är osäkra.

Senast ändrad:
Vilken typ av åkning är du ute efter när du ska iväg? har berget betydelse eller vill du göra säsong mera för "säsongarkänslan" med massor av nya kompisar?

Jag tycker absolut du ska iväg, kul och upplevelserikt och du får massor av erfarenhet! Kör hårt! du kommer vara glad åt det i efterhand att du gjorde det!

jag var också tveksam till en början! sen nördade jag alla bummartrådar här på forumet! ett par dagar senare var de spikat! ser så sjukt mycket fram emot det! klart du måste hinna med en säsong innan du börjar plugga!

kolla lite skidfilmer med stora berg! det ger ett sug som är galet!!

fixa dig ett arbetsvisum och dra till kanada...bränn alla pengar och ångra inget! :D

Tack för alla svar!

PNyberg sa:
fixa dig ett arbetsvisum och dra till kanada...bränn alla pengar och ångra inget! :D
Låter helt underbart, lutar nästan åt det nu.

Edit: Har kollat upp lite på Kanadas ambassad, som jag förstod tar det ca sex veckor från att man ansöker om ett arbetsvisum till att man får det (eller inte). Sen att det kan ta längre tid om man är tidigare straffad, om man behöver läkarundersökning osv. Behöver jag oroa mig om det som är ostraffad och frisk?

Hur lätt är det egentligen att få jobb egentligen? Borde inte konkurrensen vara stor?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp