Ska köpa en ny bräda nu under rean.

Takasoki

Ny medlem
Tjenare.

Jag har kollat in på denna brädan.

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=36802&ProductDetailId=259194

Jag är ungefär 177-78 lång.
Jag väger drygt 86kg
Jag har skostorlek 42 1/2

Jag kommer främst att åka allround, men även i park så småningom.

Jag undrar ifall den brädan är något som passar mig? Vad jag har läst så verkar den vara ganska perfekt för det jag är ute efter..

Jag behöver ett par bindningar också, någon som vet att par som passar min bräda och så jag vill åka?

Ge synpunkter och linka gärna ett par bindningar.. (på rea)
jag vill inte lägga mer än 1200 på ett par bindingar.

Mvh

Senast ändrad:
Rent spontant känner jag att du gott och väl skulle kunna gå upp lite i längd, framförallt om du ska köra lite offpist/puder.

Lima-ko sa:
Rent spontant känner jag att du gott och väl skulle kunna gå upp lite i längd, framförallt om du ska köra lite offpist/puder.
Jag kommer främst att åka i Sverige och i Sälen/Åre finns det väl inte så grov offpist? Inte i sälen vad jag vet iallafall... jag tror längden är ganska perfekt med tanke på att jag ska åka lite över allt =)

Takasoki sa:
Jag kommer främst att åka i Sverige och i Sälen/Åre finns det väl inte så grov offpist? Inte i sälen vad jag vet iallafall... jag tror längden är ganska perfekt med tanke på att jag ska åka lite över allt =)
Grov offpist (vad det nu betyder?) eller inte, en längre bräda blir stabilare i högre fart, lättare att landa hopp med i både offpist och park och flyter överlag bättre i det mjuka.

Bindningar med 4x4 inserts passar alla brädor med 4x4 inserts så det ska inte vara några problem med den bindningen.

Senast ändrad:
Lima-ko sa:
Takasoki sa:
Ok, en lite längre bräda blir lite stabilare i högre fart, lättare att landa hopp med i både offpist och park och flyter överlag bättre i det mjuka.

Bindningar med 4x4 inserts passar alla brädor med 4x4 inserts så det ska inte vara några problem med den bindningen.
Alright så det låter som att jag behöver en längre bräda?

Jag tänkte nämligen på det som han säger i denna tråden

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=25327

Vet du någon annan bräda i samma prisklass? Som är lite längre då?

Ska du mest carva, åka pist och puder ta en längre. Om du är den som leker i pisten och vill åka park men ändå ha en bra allround så kör på den du kollar på nu.

Jag kör en 157 och 187 lång. Funkar super men är inte optimalt i puder.

Thomsson sa:
Ska du mest carva, åka pist och puder ta en längre. Om du är den som leker i pisten och vill åka park men ändå ha en bra allround så kör på den du kollar på nu.

Jag kör en 157 och 187 lång. Funkar super men är inte optimalt i puder.
Jag kommer att åka runt och ta det lugnt, lära mig att köra i park så småningom också.

Tyckte detta blir ett bra köp. 3000 för en komplett snowboard!

Tack så mycket!

Jag skulle precis beställa brädan nu, upptäcker att den är slutsåld.

FAN!

Var tvungen att vänta på mina pengar som kom den 10:nde.

Nu är frågan ifall jag ska köpa den från ridestore för 2400 istället? Eller kan någon hjälpa mig med att hitta en liknande i samma prisklass? 1500-2000?

Får man tränga sig på..?
Söker efter en ny bräda och eftersom Burton tycks ha den mest användarvänliga hemsidan för folk som inte vet nåt, använde jag mig av deras "Board Finder"
Jag knappade in att:
Jag är 185, väger 75 kg, Boot Size 11 (45 EU)
Advanced-ish rider.
Conditions: Resort
Park: Sometimes (Men vill ditt mer i fortsättningen)
Speed: Charging
Flex: Responsive
Camber

Så fick jag fram en 100% matchning på Burton Custom och en 96% träff på Burton aftermath.
Jag lutar lite mer mot Aftermath då den har "Jumper Cables" och Burtons tycker att jag ska ta dom som 158or. Är det för kort, låter nåt av det jag säger ens vettigt eller är jag bara ute och cyklar?

Senast ändrad:
falafel sa:
Får man tränga sig på..?
Söker efter en ny bräda och eftersom Burton tycks ha den mest användarvänliga hemsidan för folk som inte vet nåt, använde jag mig av deras "Board Finder"
Jag knappade in att:
Jag är 185, väger 75 kg, Boot Size 11 (45 EU)
Advanced-ish rider.
Conditions: Resort
Park: Sometimes (Men vill ditt mer i fortsättningen)
Speed: Charging
Flex: Responsive
Camber

Så fick jag fram en 100% matchning på Burton Custom och en 96% träff på Burton aftermath.
Jag lutar lite mer mot Aftermath då den har "Jumper Cables" och Burtons tycker att jag ska ta dom som 158or. Är det för kort, låter nåt av det jag säger ens vettigt eller är jag bara ute och cyklar?
Givetvis ;)

Jag hittade förresten denna brädan.

http://www.lannasport.se/sv/articles/1.2993.640917/burton-clash-2013?ref=prisjakt

Någon som vet något mer om den? Verkade ungefär som den förra jag kollade på men bindingarna verkade sitta på ett annat sätt på denna brädan.. Varför?

Jag är nybörjare (började förra vintern) och har precis köpt den där Burton Clash brädan. Har bara hunnit testa den en dag men den kändes väldigt bra att åka på. Vad menar du med att bindningarna verkar sitta på ett annat sätt?

Burton Clash har bara 3 skruvhål för bindningen. Andra tillverkare av brädor använder sej av
4 skruvar.
http://www.snowboardgo.com/2010/01/snowboard-stance-the-ultimate-guide/

Men det följde med "monteringsplattor" både för 3 och 4 håls montering till mina burtonbindningar.
Så det borde nog följa med bindningar av andra märken.
Men det kan ju löna sej att kolla upp det innan du köper några.

Även jag köpte en Burton Clash,funkar iaf. bra för mej som är nybörjare.

Knaspurre sa:
På Blue-Tomato finns det en "boardfinder" som jag tycker är lite kul.
Brukar vara ganska bra priser också.

Blue-Tomato finder
Jo, har använt mig av den. Deras rekommendationer för hur lång brädorna skulle vara, diffade mot ifrån vad Burton själva sa. Men det beror ju förstås på hur man tänkt använda brädan.

Hur som haver. Blev en kovändning efter att man varit ner till Stale för att få känna på Aftermathen. Fanns inte inne, men fick titta på Burton Sherlock 162W. Som om jag förstod han rätt ska vara lite lättare att ha att göra med i skogen. Skulle velat haft en 158, men ah, fuck it. Den med Burton Mission och gråa Forum Tramp boots.
Super taggad på att få prova dom i backen. Synd bara att man jobbar till till helgen.:|

Tillbaka
Topp