nellee
Ny medlem
Ska köpa ny bräda, hjälp!
Tjaa
Jag har tänkt köpa en ny bräda nu inom ett par dagar ( beställer från sportconrad). Detta är min första egna bräda. Åkte väldigt mycket i vintras på hyrd bräda, tycker att jag har blivit lagom bra iallafall, röda backarna går klockrent nu.
Jag är 160 cm lång ( kanske +- någon centimeter) och har fastnat för K2 moment 146 cm ( har ganska låg budget och det är ju min första bräda så börjar lite smått), tror ni den skulle passa mig? Jag lärde mig åka på en gammal rossignol bräda som var 143 cm. Alltså blir den för lång för mig? Har mätt ut att brädan skulle sluta någonstans mellan hakan och underläppen på mig, så jag antar att det lär funka? Men jag är lite nybörjare på dethär så behöver nog lite hjälp
dessutom undrar jag om man ska ska tänka på något speciellt när man beställer från sportconrad?
Tack på förhand!
Nelle
Jag har tänkt köpa en ny bräda nu inom ett par dagar ( beställer från sportconrad). Detta är min första egna bräda. Åkte väldigt mycket i vintras på hyrd bräda, tycker att jag har blivit lagom bra iallafall, röda backarna går klockrent nu.
Tack på förhand!
Nelle