ska man ha en bred eller en smal skida om man ska åka i parken??

• Trådstartare Trådstartare aeriksson
  • Start datum Start datum
A

aeriksson

Guest
Hej jag undrar vilket som e bäst att ha en bred skida eller en smal skida i parken va e det bästa?????????

jag tycker också det är skönare med bred, men det är ju som sagt personligt, själv åker jag på 90 mm midja

Det absolut bästa är en av varje. Förslagsvis den breda skidan på höger och således den smala på vänster. Då tillgodogör du dig av de båda skidornas kvaliteer på absolut bästa sätt!

Eller så skaffar man sig två breda och håller sig så långt borta från parken som man kan...

ähh vafan du kan ju ta ett par jääääääättetuffa blades istället så kommer du ju att äga alla . om du inte vill de skulle jag nog satsa på ett par med typ 75-90 mm midja .

eftersom det brukar vara svårt med ironi här så kan jag väll förklara att det där med blades var på skoj .

bred till rails, smalare om du bara ska hopppa.. smasksak.. runt 85-90 funkar bäst.. som tidogare nämnt sk man dock hålla sig med fetungar 3 timmar fra parken

Tja!
Ska du hoppa stort ska du ha smala. Med lite bredare skidor tycker jag man känner luftmotståndet och skidan blir "trög" när man hoppar stort...

//

Tillbaka
Topp