Ska ni köpa en SAAB nu?

Ska ni köpa en SAAB nu?
Jag har alltid uppskattat SAABs idéer hur en bil skall utformas och anser att bilarna förmedlar en mycket god kombination av kraft, säkerhet och harmoni. Precis de faktorer jag uppskattar.

Efter skierscrosstävlingen i Tandådalen som jag hade nöjet att på plats besiktiga har tyvärr min känsla för SAAB förändrats. Utan någon som helst finkänslighet exponerades nämligen SAABar tillsammans med Crossmax 10 Pilot i en fullkomligt vedervärdig mix.

Varje gång jag ser en SAAB uppstår numera en lätt kväljande känsla... Så för ögonblicket är knappast SAAB intressant för mig.

Det finns människor med orm- och spindelfobi, jag har utvecklat en Crossmax 10 Pilot fobi.

En lycklig idiot! /MM

Ska ni köpa en SAAB nu?
Dagens Industri är en tidning som har en tradition av att hålla sig under all form av kritisk nivå. Det enda som överträffar redaktionens avsaknad av helhetsbild och känsla för tidningsskapande är deras faiblesse att ägna sig åt redaktionell reklam. Att det sedan inte finns någon konkurrens med Di som gör att det måste skärpa sig kan ju inte de rå för - det är ju vi bortkollrade konsumenter som i slutänden bär skulden till detta bröd och skådespel.

Om nu den Gunnar Andersson som skrivit artikeln om SAAB Crossmax är den Gunnar Andersson (som i vissa sammanhang t o m kallat sig journalist) jag tror det är luktar det hela än värre. Jag sätter då mina fina Atomic Rohrmoser Combi på att det hela är arrangerat av den som promotar SAAB Crossmax Tour (ni vet vilka) att Gunnar skall ordna lite mediabrus - och dessutom gör ett par spänn genom att signera eländet själv förutom de stålars som regnar in direkt från SAAB eller leklivet...

Det kallas opartisk journalistik - kan stora journalistpriset hägra eller gäller det bara att få guldspaden av Grävande Journalister?

Undrar om jag skall skriva in till Affärsfolk i Di, promota brantåkarkulturen och ta in pengar från Smirnoff och Solstickan (Swedish Match)?

Vad gäller SAAB:s vara eller inte vara får jag instämma med MM, förutom det faktum att jag anser att det efter djungeltrumman inte dykt upp något av intresse från den amerikanska Trollhättefabriken.

Ska ni köpa en SAAB nu?
jooo..

Den skulle iallafall jag kunna tänka mig, men jag är en lycklig NIVA-ägare så jag behöver ju inte ens fundera på det...

// hEnKe

Ska ni köpa en SAAB nu?
Ja, kanske!
Saab känns varken bättre eller sämre än någon av sina konkurrenter. Men eftersom de tycks pytsa in lite slantar
i icke FIS-relaterad skidåkning känns det som att de är värda att supporta.

Ska ni köpa en SAAB nu?
Jag är givetvis med JCM, här. Att promota brantåkarkulturen vore en ide. Dock behöver man då knappast sänka sig till låg Gunnarnivå. Kolla bara Rubens guldbaggenominerade alster som i mångt och mycket skildrar personer (c.g.w.n.m.f.f-falangen) och aktiviteter (barunderkroppsbrottning) som minst sagt tätt förknippas med brant.

För övrigt tycker jag inte Crossmax 10 Pilot är ful. Att jag aldrig skulle köra på gubbekipaget i fråga beror på helt andra saker.

HitMe

Ska ni köpa en SAAB nu?
Jag glömde kanske nämna det, men jag skulle hellre spika fast mina ädlare delar i en brinnande dörrpost än ha ett par Crossmax 10 Pilot under fötterna. Så det så.

Visst går den svenska editionen av Di bra, men i år duggar minussiffrorna över det framgångsrika DI-gänget: Upplagan uppges minska, annonsintäkterna rasar och utlandssatsningarna äter upp hela vinsten från Sverige. Dessutom har 25 av tidningens 135 anställda tvingats gå.

En promotion av brantåkarkulturen kan bli en spännande gerillakampanj. Kan väl närmast bli som när Zaphod Beeblebrox gör entré i The Twilight Zone.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp