Ska till Niseko i feb, värt att ta en dag i Sapporo?

hoegmo

Medlem
Hej!

Jag ska till Niseko i mitten av februari och tänkte höra om det är värt att ta en dag i Sapporo på vägen hem? Är det någon som kan rekommendera det? Är stan trevlig? God mat/öl? Kommer i så fall att vara där en på söndag, den 24/2.

Planen är i övrigt 7 dagars åkning i Niseko för att sedan besöka Tokyo i 5 dagar. Så valet står alltså mellan en knapp dags extra åkning i Niseko och en dag i Sapporo. Jag har varit i Niseko tidigare så vet ungefär vad jag kan gå miste om, men funderar på att passa på att se lite mer av Japan när jag ändå är där.

Rastavibrationer sa:
havreboll sa:
Hoppa över sapporo är mitt tips.
Utveckla gärna, är också intresserad varför. Spontant tänker jag att det kan vara värt om Niseko visar sig från sin sämsta sida sista dagen, alltså hålla det lite öppet
Vi är i Japan just nu och åker runt och bodde i b.la Sapporo förra veckan. Just Sapporo har inte speciellt mycket kul att göra och staden i sig är ganska ful. Visst finns det några museum osv men rent generellt så är det verkligen inget jag hade gjort en omväg för. Vi bodde där för att åka bergen runt staden, annars hade vi hoppat över den.

Kolla TripAdvisor och se om du hittar någon som du råkar gilla av det som finns. Mitt svar är för staden rent generellt.

Tillbaka
Topp