Skada på stålkant

Owetz

Ny medlem
Skada på stålkant
Tjena fr.

Undrar om någon kan hjälpa till med ett litet problem jag har med mina K2 Fujative.

Situationen är den att när jag var i Kläppen förra helgen råkade jag köra in i en rail, eller snarare hoppa in i den när jag skulle snurra upp på den.

Ena skidan slog i ett av hörnen på boxen och stålkanten trycktes in, inte alls mycket, bara en liten böj innåt. Det gjorde att lite av belaget följde med in och släppte ca 1 cm in och bildade en lite bula under skidan. Det ser ut som en vit bula under skidan.

Materialet som är över stålkanten har blivit lite krossat och ett hål bildades, nu snackar vi en pytteliten glipa mellan skida och stålkant.

Kan detta hål fyllas igen med t.ex silikon?

Skada på stålkant
bara o kasta dom.. eller eventuellt ha dom som rail-krasharskidor på handrail i city..

ledsen grabben

Skada på stålkant
Be en skidverkstad kolla på dom. Kanske kan skära bort belaget där det släppt, räta ut kanten och limma fast nytt. Risken finns att det hugger fast i nästa rail och hela kanten rycks ur.
Men du kan ju alltid åka på dom. Kör med den skadade kanten som ytterkant.

Skada på stålkant
haha kör på dom, jag har kört på mina p3 så i en hel säsong. det funkar minst lika bra om du ska köra park. bullshit att du måste slänga dom

Skada på stålkant
ekdahl sa:
haha kör på dom, jag har kört på mina p3 så i en hel säsong. det funkar minst lika bra om du ska köra park. bullshit att du måste slänga dom
ekdahl vettu du är alltid så positiv, det är bra. Jag har kört på dem 4 ggr sen det hände, och liksom dom funkar ju.

Skada på stålkant
ne men seriöst, slänga ett par nya skidor för en sån skada. alla har ju inte råd att punga ut 3-6k för ett par till skidor. bara att köra på.. för kan tänka mig att du åker mest park?

Skada på stålkant
OwetZ du åker inte alls bara park,
du åker MEST park..
kan inte tänka mig att du skulle dra till t.ex Chamonix eller St. Anton
och bara köra deras park?

Senast ändrad:
Skada på stålkant
jag har knäckt stålkanten på mina skidor jag tycker inte att det märks nått, så kör på till dom inte funkar alls :)

Skada på stålkant
Odlander sa:
OwetZ du åker inte alls bara park,
du åker MEST park..
kan inte tänka mig att du skulle dra till t.ex Chamonix eller St. Anton
och bara köra deras park?
Gör jag väll markus.. jag åker enbart park. Och jag tänker inte åka till cham eller anton så tyst nu :)

Skada på stålkant
Kan ju vara läge att trycka in lite epoxi i skadan på sidan... (Alltså inte belaget utan skidans sida) Glasfiber brukar inte må så bra om det kommer in fukt o vatten på det.

/H

Skada på stålkant
haha hände så med mina första skiddagarna förra året, orka bry sig! När skidan ramlar ihop helt köper man nya ! thats it!

Skada på stålkant
min polare gjorde en liknande grej med sina fuja 05 för två år sedan, fast på sten. han lämnade in skidan på stadium där han hade köpt den och fick tillbaka den lika fin som ny. så testa att gå tillbaka med den trasiga skidan till affären där du inhandlade skidorna och fråga om de kan hjälpa.

Skada på stålkant
samma på min lagg, vafan klart det bara e o åka, kmr ju inte direkt bli mindre skador, sen nu när dom ändå är "förstörda" ere bara gå hur stort som helst o galet.

Skada på stålkant
Waster sa:
OwetZ sa:
Flygare sa:
Kan ju vara läge att trycka in lite epoxi i skadan på sidan... (Alltså inte belaget utan skidans sida) Glasfiber brukar inte må så bra om det kommer in fukt o vatten på det.

/H
Skulle det fungera med silikon?
Silikon härdar ju aldrig som epoxy!
Nja, jag körde sönder belaget ordentlig förra året. Då såg man in till glasfibret. Lagade det med epoxi. (La belag över men det åkte bort naturligtvis..) Epoxi är ju en två-komponents härdplast som man använder till att bygga båtar bland annat så det funkar jättebra med glasfiber.
Silikon funkar som tidigare påpekats inte så bra, skulle antagligen nötas bort rätt snabbt.

Var försiktig med epoxi bara, grymt allergiframkallande! Och skulle du få det i munnen kan du nog räkna med att få gröna barn i framtiden... :)

/H

Snödjup

Tillbaka
Topp