Skaffa jobb

milmil

Ny medlem
Skaffa jobb
tjao, har i princip bestämt mig för att ta en säsong någonstans nere i alperna nu, min fråga är bara, hur svårt är de att skaffa jobb på plats ifall man kommer ner i januari?
vilka stället är de svårast respektive lättast att skaffa job på plats?
(hadde tänkt jobba december ut så jag har en reskassa att klara mig på någon månad ifall de segar med jobb sökandet)

Tack på förhand / mil

P.S ifall de är någon som har en plats över och kan eller kanske kan hjälpa mig att fixa ett jobb så är de bara att höra av sig!

Skaffa jobb
Har plats över i vår lägenhet i Val Thorens, Sugen på detta ställe så hör av dig.

Har inte superkoll med jobb, vet bara att om man anstränger sig lite så ska det inte vara stora problem. Det löser sig alltid

Ha d najs

Skaffa jobb
Inga problem att hitta jobb, inte i Chamonix iaf. Alltid folk som super sönder nat organ, bryter nagra ben, far kicken, vill dela sin heltidstjänst eller liknande sa jobb finns det alltid. Januari är absolut inte för sent, snarare tvärt om. I december behövs det inte sa mycket folk eftersom turisterna inte börjat komma. From jul och framat är det mer folk i stan och det behövs ocksa mer folk som kan jobba.

Springa runt med CV kan du dock glömma. Bättre att sla rot pa en barstol nanstans (föreslagsvis South Bar, Chambre, Monkey) och lära känna alla pa stället sa dyker det alltid upp jobb. Du ska dock inte räkna med att bli rik där, men atminstonde pengar till sprit och jobbar du bar blir det ju en del gratis fyllor ocksa...

Senast ändrad:
Skaffa jobb
Jag är i exakt samma tankar som dig, är sugen på att dra någonstans i mitten av januari och stanna säsongen ut. Men detta blir min första säsong, har ingen erfarenhet sedan tidigare.

Skaffa jobb
Spruce har helt rätt, gå ut mycket, lär känna folk, sen brukar jobben lösa sig. Alla som jag jobbar med har lärt känna varandra på krogen. Men tänk på att det inte bara finns barjobb.

Men det är helt onödigt att åka ner i november och söka jobb eftersom ingen vet hur vintern kommer att bli, vilka som verkligen kommer tillbaka osv. Jag har fått ca 25 cv den senaste veckan och sagt samma sak till alla dom, kom tillbaka efter lucia.

Skaffa jobb
I BadGastein är det inte svårt att hitta arbete inte om man är tjej iaf.

Men sök dig till alphyttorna ute i backarna där brukar det behövas massa extra folk under högsäsång, mycket fulla o jobbiga mäniskor, men arbetsgivarna de brukar var snälla med arbetstider och dagar iaf.

Var själv nere i BadGastein förra säsången och jag hade två olika jobb så det var inget problem! De sista jobbet skaffade jag mig i mitten på januari...

Hoppas du hittar jobb och boende!

Tillbaka
Topp