Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

rattykatty sa:
Bulldog sa:
Kan ju inte annat än ansluta mig till alla fantaster här. Har idkat odling i fejjan sedan ett par år tillbaka och vi är oskiljaktiga vänner... När det bär av söderut för säsongen så glöms definitivt alla former av vassa verktyg mycket påpassligt hemma! Om inte så enbart för den praktiska fördelen med päls i ansiktet, det är ett steg i evolutionen att vinterpälsen ska på när man börjar susa ner för berget (dessutom går det ypperligt att frystorka glömda matrester i skägget, bara att bränna på utav bara h-e i en 5-7 minus å sen e det bara att skrapa ut den färdiga produkten.

Jag har dock i ärlighetens namn en fråga till alla damer här ute, vad är det ni inte gillar i en man med mer krus än bocken bruse?
Det sticks o rivs när man hånglar!! Need I say more!! Ladies back me up....
Flams och trams! En riktigt stor odling är ju vad vi brukar kalla "Muff-ticklers" ;)

Jag tycker att pollisarna har mist sin plats i debatten, iof bara ett förstadie till den riktiga lyckan (skägget), men ur hångelsynpunkt otroligt praktiskt. Då man både får behålla ansiktsbehåring och flickor. Ett par pollisar i äkta ronny och raggestil skulle jag kunna ställa upp med i denna ädla tävling, hoppas att det räcker då jag tycker att ett par pollisar är otroligt atraktivt.

"Nää min wunderbaum är slut!"

Då jag under vissa olyclkiga omständigheter leckades att bryta ett ben i mellenhanden blir det svårt att raka mig under veckorna med gipd..Skägget blir därför min kompis de närmaste veckorna.. yiipii..Skägg är fräckt

Ja det är inte lätt med skador!
Sitter själv med trasig handled och värk i hela vänsterarmen (från handled upp till axeln drar det så där fiiint).
Idag lärde jag mig knyta en soppåse (dubbelknut) med en hand. Insåg att jag inte kan skära ostskivor och tvätta mig under höger armhåla...

Tur man har sitt skägg.
Skägg!

Kan inte påstå att jag direkt har någon extrem skäggväxt. Undrar om den ens existerar ovanför överläppen. Men om sanningen ska fram har jag och "Nenne" (min bitch) redan spånat över våra skäggs framtid efter diverse intag av rusdrycker.

Kvinnotygets åsikt åsido, vi kommer leva skägg this season. Jag har ett omöjligt mål att nå, jag vill vara som promoe, leva skägg som han. För om sanningen ska fram, skägg är bra, skägg med dreads bättre.

Yunlee, Nenne, Ozthojvel, dannepanne, felle kommer att leva som skägg i e-berg this season, thats a promise.

Ordet "bitch" använder du för att utrycka din avundsjuka i att min ansiktsbehåring växer snabbare än din.

Pollisar borde vara ett givet inslag i detta. Pollisar är snyggt. Pollisar är bra. Pollisar är sån riktig brudmagnet. Ronny och Ragge är något av det bästa som hänt Sverige.

Skägg

Alla tips om filmer och litteratur (engelsk som svensk) som handlar om skägg ombedes skickas till min FR-mail.
Ska försöka sammanställa ett web-bibliotek för legender, blivande skäggon och för andra intresserade.
Så maila, maila, maila...
FYLL PÅ SKÄGGBIBLIOTEKET!!!

SKÄGG!

Alla skägg borde fotas en gång i veckan. Varje månad sammanställs skägg hall of fame.

poc sa:
Alla skägg borde fotas en gång i veckan. Varje månad sammanställs skägg hall of fame.
Det är pågång....

Info om detta kommer snart.... Under tiden... Keep on growing! Det är trotsallt slutresultatet som räknas!

Kärlek!
Jeffa

Jag kan satsa på polisonger.. Orkar inte ha Mike Högberg skägg.. Men jag är på.. Hångla lär man ändå inte få så det så...

Jeffa!
Medan du är och repar med skägget går jag in och påskyndar skäggsidan genom att efterlysa någon med brinnande iver för skägg. Någon kanske är sjukskriven som jag själv eller helt enkelt inte får utlopp för sin damp och besitter hemsidsbyggekunskaper.

Vi i Skäggstaben behöver ha en sida där tävlingsdeltagare och folk i allmänhet som är intresserad av skägg kan besöka. Målet är att regisörer från Hollywood kommer använda sidan för att insupa kunskaper och få idéer inför rollbesättning. Förstå nästa gång Brad Pitt eller Burt ska medverka i en mastodont film med skägg, ja då är det kanske den sidan som står som inspirationskälla. Fatta vilka feta sponsorer som vill vara med på den sidan...

Så tveka inte...skicka intresseanmälan via FR och exempel på sidor du/ni gjort och just du/ni kanske få bli mä i denna högt aktade Skäggstab...

Jag känner ett visst tvång att anmäla mig frivilligt eftersom jag redan har ägnat mig åt mustasch och skagg-relaterad verksamhet (mustaschen.com), visserligen flera år sedan nu, men även en tidsoptimist som jag har gränser.

Dessutom kan jag inte spara ut ett rejält skägg. Det blir helt enkelt för glest.

Jeffa!
Medan du är och repar med skägget går jag in och påskyndar skäggsidan genom att efterlysa någon med brinnande iver för skägg. Någon kanske är sjukskriven som jag själv eller helt enkelt inte får utlopp för sin damp och besitter hemsidsbyggekunskaper.

Vi i Skäggstaben behöver ha en sida där tävlingsdeltagare och folk i allmänhet som är intresserad av skägg kan besöka. Målet är att regisörer från Hollywood kommer använda sidan för att insupa kunskaper och få idéer inför rollbesättning. Förstå nästa gång Brad Pitt eller Burt ska medverka i en mastodont film med skägg, ja då är det kanske den sidan som står som inspirationskälla. Fatta vilka feta sponsorer som vill vara med på den sidan...

Så tveka inte...skicka intresseanmälan via FR och exempel på sidor du/ni gjort och just du/ni kanske få bli mä i denna högt aktade Skäggstab...

Alla tips om filmer och litteratur (engelsk som svensk) som handlar om skägg ombedes skickas till min FR-mail.
Ska försöka sammanställa ett web-bibliotek (skäggotek) för legender, blivande skäggon och för andra intresserade.
Så maila, maila, maila...
FYLL PÅ SKÄGGBIBLIOTEKET!!!

SKÄGG!

jag kör ju bara på säsongarskägget alltså. så här i torrperioder ansar jag mig som alla andra tråkiga människor. men i maj i år var det ganska fint. don't make me beg, save your skägg. puss på er

Vad i skäggete händer ikväll då skywalkis? Får du fram några fjun idag? 10cm hörde jag har du lyckats trycka fram genom hakan på 10 timmar nu.. sjuuuukt!.

jaja... ja får väl delta jag med då :P även om skägget ligger lite på efter kälken jämfört men mushtarsen så litar jag på att jag ärvt min fars otroliga hårväxt xD ja ska ta de här, 1 april va de va? and heeaarrr wee goo :D

Så ska det låta!
Härliga takter, låt ingen få dig att tro något annat.
Framförallt inte på nåt annat än skägget och dess makt!

Skägg!

Jag slänger rakapparaten nu.
Nu jävlar blir det till att låta vildhåren växa!!

Undrar hur långt tid det tar innan man är i Peps klass?
Det är lugnt, jag har tålamod!

Senast ändrad:
Va inte det!
Va mä oss i stället.
Kom och hör våra skägg!

Även du har ett skägg inom dig! Släpp ut det så vägleder vi dig!

Skägg på dig, ditt skäggiga skägg!

Kom precis på en fantastisk sak med skägget.

Tänk er nu när det blir riktigt kallt i vinter, inte behöver man använda sig av vare ballaclava eller halsduk.
Skägget kommer vara mycket funktionellt i både kyla och snö, gissar jag.
Kan även användas som haklapp, för dem som föredrar detta.

Jag El-Skäggo Grande ansluter mej härmed till den nya folktrenden Skägg!!!!och hoppas att det blir bra och att alla de nya skäggon som poppar upp klarar mer än 2-3 veckor utan att raka sej och klaga på klåda!!!
Ett bra underhåll av skägget är att bara tvätta det med vanligt vatteb och kanske en gnutta såpa ibland!! inte hålla på och sätta klägg å andra fjållerier med moss å sånt skit då blir det bara dåligt skägg!!
Ta lärdom av en som fick köpa ut från systembolaget som 14 åring bara för att han hadde ett kraftigt vackert skägg!!!! Min bror Pansho har alltid varit min mentor i skägg frågan!! rätt kost och rätt öl är viktiga sakler för en bra skäggväxt!!

Det är praktiskt på vintern då det ger värme det är praktiskt när man äter för det finns alltid lite räster kvar i skägget att äta senare!! å snarkar din tjej kan du alltid stoppa skägget i örat så du slipper höra eländet!!!

Kram å Kärlek till er alla och må bäste skägg vinna!!

Ps. Hoppas att det blir en skägg parad på NM i gränsen!!!!

Nær vi rakade Firren i våras blev han fanimej mer lik Lemmy æn Lemmy sjælv. Lemmyskægg ær respekt.

Sjælv har jag ju knappt någon skæggvæxt alls, trots att jag kænner mig vældigt skægg.

Ska børja raka mig varenda dag nu så jag stimulerar væxten och inte kænner mig utanfør i vår.

Kärlek till er alla......!

Jag blir så varm när jag ser alla sköna människor som ansluter sig!
Kollektiv odling = Kollektiv Kärlek!

Vi (jag och skywalker) vill att ni alla förstår hur viktigt detta är för oss och att vi verkligen kämpar för att genomföra detta med största värdighet och välmående.

Vi fortsätter jobba med projektet som snart kommer att uppdateras. Intresset har varit enormt och jag överdriver inte när jag säger att vi spenderar all vår vakna tid åt detta. Det är större än vad ni tror och många överaskningar väntar!

Skidor+Skägg=Kärlek och NI har bevisat att det fortfarande finns så mycket i livet som är värt att kämpa för. Det må vara Arbete, Familj, Fru, Man, Barn, Fritidsintressen, Skägg, Skidåkning ja,,,... Vad som helst igentligen...! Poängen är att det spelar faktiskt ingen roll. Gemenskap är brutalt i alla dess former!

Jag hade en dialog med en nyfunnen vän häromnatten. Vi försökte reda ut begreppet kärlek. Svårt att sätta fingret på men jag anser att det handlar om tid, Så ge varandra tid mina vänner. Ge varandra tid och ni kommer alla att hitta skägget inom er....

Era vänner:
Med kärlek!
Jeffa och Skywalker!

Senast ändrad:
Jag har pratat med ledande skäggon i landet!! och alla är rörande överens att skäggupproret är något som vi alla väntat på!! å Leif Pagrotsky (s) före detta minister!! är en av männen i landet som ska ses som en förebild i detta uppror!!!!

Må bäste skägg vinna!!!!

//El-Skäggo Grande.

Underbart uppslag. Man brukar ju snacka slutspelsskägg men till första april kommer slutspelet vara så långt gånget att fingrarna trasslar in sig när man sätter sig vid datorn för inrapportering. Ser fram emot ett tävlingsdeltagargalleri.

Njaa..Vi får se till grabbens ålder...
Han har mycket att lära av oss! Framförallt fram till skäggåldern...
Vi har också varit unga och uttryckt oss radikalt för att få uppmärksamhet...
Alla människor söker efter uppmärksamhet och kärlek, även robint.
Jag tror han menar att Hitler, som person, bar en fräck mustasch och jag skriver faktiskt under på det. Jag gillar också hans snorbroms. Det visar på att även han hade lite humor också.
Självklart tar jag avstånd från allt Hitler stod för, han levde trots allt inte som ett skägg!
Nu hakar vi inte upp oss på Hitler utan fokuserar oss på hårväxt i ansiktet.

Skägg!

Även jag har ytterst gles skäggväxt. Jag har tidigare sökt efter tips och olika former av hjälpmedel för att berika antalet hårsäckar i ansiktet. Det enda som framkommit är KÄKA B-VITAMIN! Det är bra för hårväxten/naglar och inte dåligt för något(om man inte är kvinna och stör sig på extra hårväxt)

Fler tips mottages hjärtligt!

Skägg!
Snart är det första skäggfredagen i denna tävling!
Någon som har något bra förslag på hur vi tillsammans firar det här på den underbara sidan Freeride?

På söndag firar vi en vecka och 2007-11-19 kl.23.32 firar vi 1 år. Då drar vi väl ihop det folk som haft skägg minst 1 år och har världens partaj. Skulle vara kul om ni där ute tills dess bidrar med förslag på land, stad, ställe och innehåll för den kvällen. Tänk på att kunna motivera dig bra.

Skägg!

"okey" först va de lite halv kul, sen va de rätt trist, men efter 3 sidan så blir man bara tokiriterad om allt j**** skägg :) över å ut! PS stackars brudar få hångla med en matta :O

Hören upp! Som beundrare av allehanda skägg (dock ej moppemusche) så ställer jag gärna upp som jurymedelm och sätter betyg på Edra skägg, då mina små ljusa mjuka kvinnofjun inte kan betraktas som skägg (tack för det) och jag själv diskvalificeras som tävlande. Dock är min mentalitet Skägg, så jag tänkte lite fräckt se mig själv som bonusmedlem... Herr Jeffa, är detta ok? ^_^

Nåväl. Jag kan tänka mig bedömma i klasser som

Längd, visar här ett praktexempel

NYHETER-06s21-skagg9-812_438.jpg

Lägg märke till hur välkammat och älskat skägget är!

Volym

NYHETER-06s21-skagg4-471.jpg

Här har polisongerna hittat sin plats i skägget också!

Stil

NYHETER-06s21-skagg2-223.jpg

och Teaser

NYHETER-06s21-skagg3-375.jpg

Givetvis också orginalitet, allmän snygghet, helhetsbilden person/skägg, matchning med livsstil osv. Hittade inte så många bilder på såna tyvärr, förutom alla snygga bilder här på forumet! :)
Vad tror ni, önskas fler klasser?

Vill avsluta med att säga att alla åldersklasser (över moppemuscheålder) är välkomna, se bara hur bra ett kraftfullt skägg klär den minsta (=två äpplen hög!) av män.
NYHETER-02s12-leif-809.jpg

Over and out for now.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp