Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

så kallade skäggbiffar torde ju utgöra ett intressant område?

Senast ändrad:
Efter att precis ha varit med i en mustaschtävling känns det som ett helt naturligt steg att gå över till skäggklassen.

Är det doping om man dricker öl??

För jag har börjat dricka mängder med öl numer...
Men bara för att jag vill åt B-vitaminen...

Mer skägg åt folket!

Pierre

Själv så drömmer och längtar jag efter en rödlätt skepparkrans...

Och som dam kan jag tala om för alla karlar: Ska det va hår på kroppen ska det vara i form av skägg! Men tänk på att skägget måsta vara väl utväxt för att undvika stickningar och rivningar på vår mjuka, sköra hud :)

när vi ändå e inne på tangorabatter och musik, kanske hemmabandet -> www.rontgenschall.com skulle passa som live band under kvällen då thore callemars orkester flexade ut pensionen tidigare än vanliga svenne vid 65, dock bär de fusk mustascher...

har inte börjat växa skägg på mej än.....faan!

4748298021.jpg

Slå det här..!

jag tappade skägget en gång under säsongen 97 i st anton men jag skyller det på crossover evening på amadeus, 7 kvinnliga rumskamrater, kimonotopp samt en liter eristoff vodka.

nu har jag sett till att investera min tid med en underbar fröken som hotar med kastrering om jag skulle få för mig att vilja raka hakan istället.

Skägg ska leva under fredade omständigheter!

Senast ändrad:
Färsk rävskit som inte har nått backen har jag hört ska va bra för skäggväxten, har dock inte provat de själv än, återkommer med svar när jag fångat en räv...

Helskägget e on it´s way

aa80602865bc3960daa1ae17cafd95b9.jpg

Tumma aldrig på säkerheten!
Kommentarer överflödiga!

Senast ändrad:
GODA SKÄGGVÄNNER! TILL VÄNSTER (REDAN KANDIDAT) OCH BLIVANDE KANDIDAT TILL HÖGER. DEN SOM INTE ÄR FRÅN FAGERSTA OCH KAN GISSA VEM HAN TILL HÖGER ÄR VINNER ETT MINDRE LÖS-SKÄGG!!

image.asp

Skyddsskäggets historia

2000-talets europeiska tokståndsmän stoltserade med putsade skyddsskägg och 2000-talet blev mycket skäggigt. I Norden gick svenske kung skägg Ggäks i bräschen för modet genom att anlägga ett mycket omskvallrat skägg april 2007, samma år som han vurpa.

Det blev tydligen snabbt accepterat, för när Goatee Knävelborr efterträdde honom som kung i Sverige på 2010-talet tycks skägg ha varit vanligt bland tokståndsfolk och skäggmänniskor.
Det handlade inte heller nu om vilda brädskägg, utan om välfriserade varianter som krävde bardskärare: tvekluvet skägg, kortskuret skägg, pipskägg, spadskägg, stora knävelborrsmustascher och de polisonger som senare skulle kallas skiers.

Goatee experimenterade med många sådana korta och prydliga varianter innan han på ålderns höst lade sig till med sitt sondinspirerade, beskrivet av en samtida som
"vackert, stripigt, långt och älskvärt".

För skägg i tiden

Vem blir kung "Skägg"?

jag vill väldigt gärna vara med i er till synes väldigt trevliga och seriösa tävling/community.
ödmjukast
Calle

Ok....

Seriöst!

Vem är den roliga jäveln som har skickat en rakhyvel hem till mig? Jag vill veta! Blir paranoid!

Jeffa

Måste instämma i JCMs frågande ton och även jag ta upp skägg VM. Möjligen må jag ha läst denna tråd slarvigt, men det verkar märkligt nog som ingen (utom Jen Claude då) nämt denna biennala företeelse (översättning till imbecillgruppen här på freeride: vart annat år).

2007 års skägg VM i Brighton är troligen redan fullbokat och ingen av er lär heller nå kvalgränsen i någon av klasserna. Däremot kan det om ni tränar bra finnas en chans att tas ut till 2009 års VM i Anchorage, Alaska. Mycket lämplig ort med tanka på att skäggandet kan kombineras med laggklämmande (och klämmande av diverse på den lokala porrklubben).

Som JCM antyder är annars Tyskland vanligt förekommande lokalisering av skägg-VM. Fast ingen har väl glömt det mycket välorganiserade mästerskapet i Ystad 1999.

Om inte denna lilla skägg-VM-introduktion inspirerat er, smaka då på:

8 mustachklasser
4 getskäggsklasser och
5 skäggklasser

Själv är jag svag för Verdiklassen, fast eftersom jag egentligen är mer naturalist och därför inte är helt tillfreds med att artificiella stylinghjälpmedel är tillåtna i den klassen blir nog min favorit Natural.

Fast själv får jag nog ändå hålla mig på åskådarplats när skägg-VM går av stapeln. Jag laddar för OS i KHE istället.

HWC HitMe

Nordman muckade, igen!!!. Snäll som man är så ställer man ju upp med sovplats några dagar. Han har ju faktiskt SKÄGG också

nordman.jpg

SKÄGG PÅ FINSKA - PARTA!
Någon som kan på fler språk..? och börja inte med engelska nu...
Parta Mokolat! (Skägg på dig!)

Senast ändrad:
skägg på spanska-barba
Och barbapapa kommer av franskans barbe á papa som betyder bl.a. sockervadd och sockervadd är väldigt likt skägg och cirkeln är sluten.

Om nu alla av det manliga könet ska börja odla skägg under sässongen, kanske alla damer borde odla ut fullväxt på musen...
Om vi ska hångla med skägg så ska ni få surprice varje gång ni tar med en sässongshöna för nattaktivitet i sänghalmen.
Alla damer måste insistera på lick lick!

För övrig ett gyllene uttryck: SÅS I SKÄGGET=MENS.

Mitt skäggodlande har resulterat i ett antal komplikationer.

Det kliar så förbannat, jag blir helt vansinnig! Sen får jag massa finnar under mitt skägg, dom dyker endast upp när jag börjar spara ut skägget, ej innan dess. Kan problemet ligga i att jag tvättar mitt skägg för sällan, eller för ofta? Det kanske är brödsmulorna och matresterna i skägget som skyddar mot dessa åkommor?

Jag ber till skägggudarna för vägledning.

wamp: det låter snarare som du har dålig hygien och därför får erfara dessa fenomen...

hursomhaver är jag med i tävlingen, har inte rakat mig på snart en månad tror jag..polisongerna är stabila.

wamp sa:
Mitt skäggodlande har resulterat i ett antal komplikationer.

Det kliar så förbannat, jag blir helt vansinnig! Sen får jag massa finnar under mitt skägg, dom dyker endast upp när jag börjar spara ut skägget, ej innan dess. Kan problemet ligga i att jag tvättar mitt skägg för sällan, eller för ofta? Det kanske är brödsmulorna och matresterna i skägget som skyddar mot dessa åkommor?

Jag ber till skägggudarna för vägledning.
1: Att det det kliar beror på att skägget som fenomen testar ditt psyke hur mycket du verkligen vill ha skägget -- Stå ut... Se det som en kamp, starkast vinner! En sk win-win situation.
2:Finnar, som vi vet, kläms så fort dem upptäcks. Finnarna har ett öga men ganska dålig syn och tror att vi inte upptäcker dem när skägget ligger framför. Därför passar dem på att komma fram då -- Bli god vän med skägget och kontrollera ofta och samspråka med skägget så att du hinner klämma dem första som kommer. Det avskräcker ofta de andra finnarna.
3.Hygien är än viktigare när man har skägg. Tvättas, baddas, vaxas, kammas (ebenholtkam), luftas, fönas och det allra viktigaste är att namnge skägget, umgås och gosa ofta. Ligg gärna sked med skägget och tala om för skägget ditt hur mycket det betyder för just dig!

Skägg and out!

emilia85 sa:
Om nu alla av det manliga könet ska börja odla skägg under sässongen, kanske alla damer borde odla ut fullväxt på musen...
Om vi ska hångla med skägg så ska ni få surprice varje gång ni tar med en sässongshöna för nattaktivitet i sänghalmen.
Alla damer måste insistera på lick lick!

För övrig ett gyllene uttryck: SÅS I SKÄGGET=MENS.
Jag vill inte det. Ska inte odla skägg om det ska vara på detta viset!!!

//H

Ni alla som odlar stå ut, de kan klia lite o flickorna klaga men belöningen kommer...
ALLA faller för ett skägg... till slut...

SKÄGG OCH SKÅL PÅ TVÅVECKORSDAGEN! SAFE ÄND SÄKERT GÅR HÅRBEKLÄDNADEN FRAMÅT. Status: Kliande, ojämnt men kärleksfullt! Namn: Glenn

freeride.jpg

Brutalt å grattis till alla!

FYI så spräcker jag 1 cm gränsen i helgen! Skägg e brutalt!

Kärlek!
Jeffa

Viva las skäggos....

Halvskägget har börjat likna helskägg o förmodligen o förhoppningsvis snart tomteskägg...

Brutalt skäggigt överallt till min skäggiga glädje...

Skägg på er o må skägget gro massor i era ansikten...

Tillbaka
Topp