Skägg är brutalt! 2.1 Beta Brie Tapir Dee-Louxe!

...OCH MONOSKI.

Tack till alla som hjälpte mig in på den fashinabla communityn skagg.se
Om man kommer med där kan man göra vad som helst!!!
Jag ser en stor framtid framför mig.

MONOSKI och rullskidor pimpade med skägg måste äga under respektive säsong. Skägg till försäljning till vederbörande ägare kommer ingå i shopen, om någon är intresserad.
Jeffa! Vem var det på freeride som hade införskafat sig en monoski-snowboard??? Den måste ju pimpas och läggas upp här ju!!!
Skägg!

Den här tråden har jag väntat på!
Är inte helt obekant med detta ämne så här kommer mina 2 ören:

Det finns som bekant 2 olika trosföreställningar rörande skägg som har dominerat och delvis skapat synen på oss själva som individer och som delar i ett kollektiv.

Den första och kanske mest ortodoxa skolan grundar sig på skäggsynen "att man har skägg". Här återfinner vi alltså ett sorts ägareförhållande. Detta har förstås debaterats till dags ända och en fraktion, som menade att "man kan inte äga det som ej ägas kan", bildades. De senare antog då den, i mitt tycke, sundare ståndpunkten "att man är skägg".
I den nya skolan(NS) förs just nu diskussioner om huruvida man skall acceptera de avfällingar som i början på 1900-talet började hävda att man blir med skägg, så att säga varken man vill eller inte.
Ursprunget till den senare inriktningen kommer av den förundran och förvirring som väcktes bland NS-skäggen, då de såg att inte alla andra var skägg. En förklaring som då lades fram av ett av de mer framstående vildvuxna storskäggen, var att det inte är människan själv som väljer att bli skägg, utan skägget som väljer skägg. Förvirrande eller hur? Men, tänk Gud, Jesus och treenigheten så får ni kanske till det. Hur som helst, ända sedan en rad prominenta skepparkransar och mustiga magnummustacher officiellt annamat denna inriktning så har den vuxit sig starkare.

Skägg ut
/NS-skägg

Från vilken film?

-No one tosses a dwarf!
Aaaaaa not the beard!

Brådskande...

Ett av de mer namnkunniga skäggen har framfört en tolkning av innebörden av att mustascherna fått rättighet till epitetet "jag är skägg".
Han menar att kraftiga polisonger skall ses som anti-mustascher och därmed också som anti-skägg.

Tolkning ses som väl extrem av många, mig själv inräknad, men har dock vunnit många anhängare.
Andra tar ståndpunkten att både mustascher och polisonger skall betraktas som halvskägg och förvägras många av de rättigheter skäggen nu åtnjuter. Bland annat så anses det att halvskägg måste gå bakom riktiga skägg när de är ute och promenerar, samt att ett halvskägg aldrig skall få titta ett skägg i ögonen.

För att undvika panik och massdepression så vill jag uppmana alla medskägg att vara ödmjuka och förstånde inför alla typer av ansiktshår. Annars kommer vi snart att få samma situation som under senare hälften av 1600-talet, då flockar av kränkta själar vandrade runt och desillusionerat mumlade "jag är polisong".

Besattheten av Brie kan jag bara förstå som; "Brie dras till skägget som flugan till en sockerbit". Något jag själv erfarit vid ett flertal tillfällen.
Eller är Brie kanske skägg i dess renaste form?
Svar i denna betydande fråga emotses med andakt.

Skägg ut
/NS-Skägg

Självklart är allt vad gäller ansiktshår så som mustasch o polisonger något att bejaka som del av ett skägg och ska i synnerhet självklart anses vara en del av skägget. Återigen handlar skägg om att vara ett skägg, tänka skägg och skägg ska ses som något levande högre väsen som besitter makter utöver vårt förstånd. Du som person är bara på besök och växer på ditt skägg! Den dagen och sorgen skägget rakas bort är bara ett sätt för människan att bearbeta sorgen över att skägget valt att gå sin egna och nya väg. Vare sig du har skägg, polisonger, mustasch eller icke men väljer att supporta skägget vare sig det är här på freeride eller på skäggets hemsida www.skagg.se så är även du en del av skägget!
Skagg!
jrel sa:
Brådskande...

Ett av de mer namnkunniga skäggen har framfört en tolkning av innebörden av att mustascherna fått rättighet till epitetet "jag är skägg".
Han menar att kraftiga polisonger skall ses som anti-mustascher och därmed också som anti-skägg.

Tolkning ses som väl extrem av många, mig själv inräknad, men har dock vunnit många anhängare.
Andra tar ståndpunkten att både mustascher och polisonger skall betraktas som halvskägg och förvägras många av de rättigheter skäggen nu åtnjuter. Bland annat så anses det att halvskägg måste gå bakom riktiga skägg när de är ute och promenerar, samt att ett halvskägg aldrig skall få titta ett skägg i ögonen.

För att undvika panik och massdepression så vill jag uppmana alla medskägg att vara ödmjuka och förstånde inför alla typer av ansiktshår. Annars kommer vi snart att få samma situation som under senare hälften av 1600-talet, då flockar av kränkta själar vandrade runt och desillusionerat mumlade "jag är polisong".

Besattheten av Brie kan jag bara förstå som; "Brie dras till skägget som flugan till en sockerbit". Något jag själv erfarit vid ett flertal tillfällen.
Eller är Brie kanske skägg i dess renaste form?
Svar i denna betydande fråga emotses med andakt.

Skägg ut
/NS-Skägg

...glömde tala om att skägget och www.skagg.se har spridit sig ut i reklamvärlden!!! I fall det är några som inte upptäckt det så har Fortum m fl hängt på trenden. Håll utkik efter Joacim på Fortum som går på många kommersiella kanaler just nu... Annars hittar ni länken under skäggotek på www.skagg.se

Senast ändrad:
Kliniska försök på skägg-institutet i Schweiz har visat att IQ ökar med upp till 30 procent när man anlägger skägg.
Källa:http://www.lewander.com/~lukas/skagg/skagg.html

Real_vikings_monoski2_550JPG.jpg-for-web-normal.jpg

ÄNTLIGEN ETT VETTIGT FORUM
Vem ska jag tacka för detta Jeffa och skywalker1976 eller??? Vilka är ni och hur kommer man i kontakt med er på riktigt???
Vad innebär det att gå med i www.skagg.se??? Vad kostar ett medlemsskap om man vill ha ett medlemskort och en sån där T-shirt med sitt alias på? När kommer första nyhetsmailet att släppas? När kommer GlennBob att lansera den riktiga hemsidan???
Stämmer det att Peter från In Flames verkligen är medlem på den sidan???
Kan man verkligen köpa ett lösskägg för endast 99:- ???
Vad är TR för nåt?

Senast ändrad:
Kan nu meddela att jag har sökt medlemskap i Skagg. Jag har länge följt diskussionerna om att leva och vara skägg. Efter ovanstående i det schweiziska skäggforskningsinstituts klargörande om sambandet mellan skägg och IQ har jag lagt alla tvivel vid sidan.

I am skägg!!!

HeLium!!
Du är så rätt ute grabben! Hoppas fler hakar på! Glöm inte att Skaggalize your friend, and your friend needs to do the same with his friend and so on, and so on...
Skägg!
HeLium sa:
Kan nu meddela att jag har sökt medlemskap i Skagg. Jag har länge följt diskussionerna om att leva och vara skägg. Efter ovanstående i det schweiziska skäggforskningsinstituts klargörande om sambandet mellan skägg och IQ har jag lagt alla tvivel vid sidan.

I am skägg!!!

Dagens citat av en elev på jobbet!
Citat: "Har du slutspelsskägg?" (Inbiten Frölundaspelare i 6:e klass)
Gissa om en av kommande kategorisering av skägg på www.skagg.se kommer heta "Slutspelsskägg"??? LÄTT!!!!

/sky

Senast ändrad:
Slutspelsskägg! Jag dööör! Känns som en neverending-category dock.
Förresten, första groupien på G...?

SKÖN BILD på dig Hasse, sid. 6!
Jag är lite efter på skäggsidan men mustaschen börjar jag få till riktigt bra nu.
Ska klippa till den och kamma den så den får en mer vårdad look i slutet av veckan..
40adb8m.jpg

I skön fredagsanda vill jag bara säga att jag precis lagt en sträng av Baccardi Razz/Sprite i skägget!!!
Skägg!

Hehe. det som läggs i skägget stannar i skägget.
Frågan är om skägget någonsin kan bli proppmätt eller om det bara blir mättare ... och mättare? Växker ett skägg endast på grund av att dess skägg spiller prylar i det?

De skäggiga frågorna tar upp mer och mer av min tid och jag känner att jag sakta men säkert håller på att tappa kontakten med verkligheten, för att mer och mer glida djupare in i skäggigheten, Är detta månne det nirvana som visa skäggiga män sökt i tusentals år?

Många frågor men inga svar. Kanske inte heller nödvändigt att veta allt. Kanske det räcker med att vara skägg och att mata skägg....

-- Kefir är en fil som ryms i skägg

För er som ansar lite i ytterområderna av ert skägg kommer nu Gillette med sin nya serie Fusion. För er som lägger lite själ (och cash) i att fixa ytterområderna kan jag rekomendera Merkur Futur 700 justerbar dubbelbladshyvel, Fast vad vet jag ni kanske är superpuritaner som låter skägget växa vilt?

wooow!!!
LoBoMan sa:
För er som ansar lite i ytterområderna av ert skägg kommer nu Gillette med sin nya serie Fusion. För er som lägger lite själ (och cash) i att fixa ytterområderna kan jag rekomendera Merkur Futur 700 justerbar dubbelbladshyvel, Fast vad vet jag ni kanske är superpuritaner som låter skägget växa vilt?

Senast ändrad:
LoBoMan sa:
Ska försöka se objektivt på detta!
Själv är jag inne i den vildvuxna fasen fast med lite putsning, dock väldigt sällan bara för att...!
Men återigen härleder jag skägget, denna tråden och www.skagg.se till att man är ett skägg och lever efter och på sitt skägg och då spelar det ingen roll hur mycket redsakp som är inblandat. Det handlar om att vårda sitt skägg antingen fysiskt eller mentalt. Det tar dock emot att höra eller se någon bli av med (raka bort) sitt skägg. Det är allt för ofta som dessa redskap är inblandade i en skäggägares förlust!

Skägg and out
/sky

DNs expert på etikett visar varför skägg står över andra, läs och begrunda "Gudar avbildades ofta med skägg som var en vishetens attribut". Detta vill då visa att skägg inte bara är en levnadsstil som kan underlätta i livet, det är även en kontakt med högre makter. Ergo, skägg står över andra...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=299&a=576978&viewAll=true

Senast ändrad:
Skägget dyker upp överallt...inte bara på hakor, kinder och överläppar...
Uppdaterinagr på www.skagg.se är gjort! Skäggshopen och ett roligt skäggquiz på länksägg finnes!!!
/sky

Citat ur boken (FEMÅRSDAGBOKEN, Almanacksförlaget, 2004)."Mars med sitt långa skägg, lockar barnen utom vägg". Så rimmade man förr."Skägget" syftade på de långa istapparna.

Mer skägg åt världen!
Att leva och vara med mitt skägg är det brutalt bästa jag valt att göra..
Känner att mitt skägg tar över mitt liv..
Det är som att åka skäggmacka rakt in i verkligheten…
Väntar bara på få istappar i skägget..

Sköt om era skägg

Sagt av ett instruktörsskägg som jobbar i Hemsedal: "Jag svängde & svängde & bromsa & bromsa, men inget hände" enligt "Framstjärten" på www.skagg.se

/sky

Skywalker1976 jag känner mig förolämpad, hänga ut mig på detta sätt.

fan dåå... har ite ett enda fjun i fäjan... åå vissa får de redan nä dom e fjorton... skitt oxå... de värkar ju ganska trevliga grejor ni håller på mä... fast undra om de skulle se bra utt på mej..hmm..

Efter en kväll på P3-GULD efterfesten på Park Lane så har jag tre glimrande saker att ta upp utöver alla SKÄGG (bla MC:s gittarist, In Flames Peter & Björn, mfl) som cirkulerade!!! Vill dock inte hänga ut dem bästa grejerna. Sånt får Aftonbladet och annan skvallerpress ägna sig åt...
1: En Fredrik-kopia (vad jag antar att det var...Kan ha vart Fredrik him self) beställer en 28:a Fernet!!! - Brutalt!
2: En In Flames wannabe står och fiser vid vårt mingelbord varpå Björn får skulden av oss hela tiden - Hahaha...
3: Timbuktu ger mig "Ögat" för en incident längs kortsidan i baren....(mer säger jag inte) - Höhöhöhö, Tim du är ÄGD, but I love you anyway!!!

/P3-GULD is over for now, presented to you by sky!!!

Nu har jag bestämt mig att gå med i www.skagg.se och hoppas fler gör likadant! Gillar man In Flames så borde det vara ett A och O att finnas med där!!!
skagg is the shit!
/Glenn

Ok, vemdalen nu i veckan, inte nog med att han åkte Monoski(!) och hade en blå speedsuite, han hade ett brutalt skägg och hör och häpna, han hade kommit 3a i skägg EM! Obräckbart...?

Tillbaka
Topp