Brådskande...
Ett av de mer namnkunniga skäggen har framfört en tolkning av innebörden av att mustascherna fått rättighet till epitetet "jag är skägg".
Han menar att kraftiga polisonger skall ses som anti-mustascher och därmed också som anti-skägg.
Tolkning ses som väl extrem av många, mig själv inräknad, men har dock vunnit många anhängare.
Andra tar ståndpunkten att både mustascher och polisonger skall betraktas som halvskägg och förvägras många av de rättigheter skäggen nu åtnjuter. Bland annat så anses det att halvskägg måste gå bakom riktiga skägg när de är ute och promenerar, samt att ett halvskägg aldrig skall få titta ett skägg i ögonen.
För att undvika panik och massdepression så vill jag uppmana alla medskägg att vara ödmjuka och förstånde inför alla typer av ansiktshår. Annars kommer vi snart att få samma situation som under senare hälften av 1600-talet, då flockar av kränkta själar vandrade runt och desillusionerat mumlade "jag är polisong".
Besattheten av Brie kan jag bara förstå som; "Brie dras till skägget som flugan till en sockerbit". Något jag själv erfarit vid ett flertal tillfällen.
Eller är Brie kanske skägg i dess renaste form?
Svar i denna betydande fråga emotses med andakt.
Skägg ut
/NS-Skägg