Skaljacka

davidpavid

Ny medlem
Skaljacka
Befinner mig just nu i skaljackedjunglen. Tänker mig en jacka i 4500:- klassen. Gore-tex xcr är ett krav, hyfsat slimmad passform, snölås är pluss. Vad rekomenderar ni? Har just nu en North Face Free Thinker jacka hemma på öppet köp, ska jag behålla den?
Tack och hej

Skaljacka
Northface har riktigt bra slitstyrka. Har en kompis som har haft sin jacka i 3 säsonger och den ser fortfarande ut som ny. Senmed vatten avstötning och så är det ju bara att inpregnera den ett par ggr om år.
Tycker helt klart att du ska satsa på northface jackan. Du gör inte bort dig!

Skaljacka
Ok. pratade med personalen på uteliv (linköping) de hade sållat bort north face för deras skal inte höll måttet. vet någon vad det beror på?

Skaljacka
Arcteryx....

Love mine och har aldrig haft problem. Lite dyrare men mycket bättre.

Hade en North Face förut men fick flera problem med den. Det största problemet var att den blev stulen på en finlands båt vilket resulterade i att jag inte kunde använda den något mer.

Tjuvar suxxar!!

Jeffa

Skaljacka
Arcteryx rockar, har en själv o den är grym. Sen använder många av mina klätter kompisar Acteryx när de klättrar ute o den har absolut bra kvalitet.

Skaljacka
Jeffa vad var det för problem du hade?
Läste på tgr att om man skulle ha north face så skulle det vara top of the line jackan. Annars var det inte så hög kvalitet. Någon som vet något om det?

Skaljacka
Ok, testet kanske inte är riktigt aktuellt men de är snarare två år gammalt än tre.
Dessutom så säljs endel av jackorna fortfarande, bla Norröna Recon, Bergans Dynamic och Millet K Jacket...
Och nej, jag tror faktist inte att det har hänt så mycket på utvecklingsfronten de senaste två åren. Om man inte måste ha en jacka med inbyggd ipod.

/j

Skaljacka
Har en äldre variant av tierra-jackan. Den funkar riktift bra så jag är nöjd. Men det känns som att vilken jacka som helst i den prisklassen du siktar på är bra. Arcteryx och Norröna är ju väldigt fina jackor också.

//Larsson

Skaljacka
Har tierra prime jackan och är grymmt nöjd med den, den har fungerat jäkligt bra.
Den saknar snö lås, men den sitter så pass bra att snön hitils inte varit några som hellst problem. En polare som hade en lika dan hade problem med att hans täckbyxor skavde på membranet, men det var inget problem från tierras sida, bara att skicka in så sände dom upp en ny jacka. Dom är väldigt bra att ha och göra med gällande reklamationer, i fall att man skulel hamna i den situationen.
Kan varmt rekomendera den modellen och märket

Skaljacka
jonny sa:
Ok, testet kanske inte är riktigt aktuellt men de är snarare två år gammalt än tre.
Dessutom så säljs endel av jackorna fortfarande, bla Norröna Recon, Bergans Dynamic och Millet K Jacket...
Och nej, jag tror faktist inte att det har hänt så mycket på utvecklingsfronten de senaste två åren. Om man inte måste ha en jacka med inbyggd ipod.

/j
Tro det eller ej men det var faktiskt en seriös förfrågan. Tycker det är lite spännande att det uppenbarligen då stått still ett tag.

Då hade jag ju satsat på begagnat. Passar L så tror att att herr Furberg här på FR kränger Norröna till bra priser. De sponsrade de kan.

Tillbaka
Topp