"Skapa" twintips?

MMMsocrazy

Ny medlem
"Skapa" twintips?
Hej! Jag har en kompis som inte har pengar till ett par twins än på 2 månader, och då funderar han på att böja upp bakändan på sina head, så att skidorna inte hugger om han kör och landar fakie. har ni några tips på hur det lättast och på bästa sätt genomförs? Skulle vara glad å hans vägnar för många seriösa svar!

"Skapa" twintips?
Hallå! Jag har inte testat själv, men jag har en kompis som gjorde det för ett par år sen. Han körde med värmepistol och sen böjde han skidorna. Det funkade bra, men jag har för mig att belaget började lossna när han kört på dom ett tag och jag har läst om andra som haft samma problem. Men har han skidor som han är beredd att chansa lite med så funkar det nog ett tag iaf. Kanske inte så bra å göra med nyinköpta vanliga skidor..

En liten fråga bara: kan inte din kompis fråga själv om han nu undrar?

"Skapa" twintips?
Ja, det är inte några skidor han är speciellt rädd om i alla fall... har alla head träkärna? Det är några lite billigare Jr-skidor tror jag?

"Skapa" twintips?
jag har det bästa tipset. sätt skidorna i ett skruvstäd med tailen neråt, givetvis. Sen böjer du på skidorna till du hör ett knak, du kan inte missa ljudet. sen är det bara att ut o dunka rails osv. Lycka till.

peace

"Skapa" twintips?
...om ni mot förmodan skulle lyckas böja tailen ska ni ta och borra ett par hål längs bakkanten, fyll dessa med rekorderligt limm el. silkon för att motverka fuktgenomträngning. Dra sedan igenom ett par saftiga nitar ( alt. skruv/mutter) á la K2, detta kommer hjälpa belaget att hänga kvar.

Jag har inte provat själv men det funkar.

"Skapa" twintips?
Jag antar att belaget är limmat mot skidan, när man hoppar och studsar med skidorna håller kanske inte limmet (läs "Comodin" ovan). om man dessutom nitar fast belaget avlastar man limningen och belaget borde sitta kvar.

borra med borrmaskin (uppifrån, högt varv, tryck inte för hårt), ~3 hål eller efter behov.

Om du har en popnit-pistol är det väldigt enkelt och ger en tuff industri-look, annars tar du skruv och stoppar igenom hålet och sätter en mutter på skruven från andra sidan så att belaget kläms ihop med resten av skidan. Använd någon form av brickor för att avlasta trycket vid hålen på en större yta.
...och glöm inte att täta hålen runt nitarna, om det kommer in fukt i kärnan blir skidorna förstörda.

Har du sett K2:s skidor seth pistol och public enemy? då vet du var jag menar att nitarna ska vara.
http://www.freeride.nu/review/picture.php?id=1638 till seth pistol, kolla de små prickarna i nose och tail.

Tillbaka
Topp