skateboard + chamonix ?

TopDog

Ny medlem
skateboard + chamonix ?
Frågan är denna, kan man åka skateboard någonstans i chamonix?. Finns det en skatehall eller är det normal asfalt på vägarna som man kan åka lite utomhus när vädret tillåter?...vet inte hur det är där har aldrig varit där men hade varit kul att få rasta av sig sin skateboard abstinens lite...tacksam för svar.

skateboard + chamonix ?
om du inte visste det så har chamonix massor av snö. det är möjligt att det går att åka skate där, men jag föreslår att du åker skidor eller bräda istället :). men bara för att skriva något vettigt så vet jag att det gick i livigno när jag var där (vad nu det spelar för roll)

skateboard + chamonix ?
Visst har Cham massa snö men eftersom byn ligger lågt (~1000m) så förvinner snön tidigt på våren och det går att åka utomhus. Så ta med skaten om du ska vara där länge.

skateboard + chamonix ?
Det finns en liten park som går att åka i, men ha inte för höga krav. Den ligger borta vid skolan, dom där runda betong byggnaderna. Det finns även en miniminiramp i Argentiere, på en bar om den finns kvar, fast den är väldigt liten. Ett tips är annars att ta med skejten till Geneve om du åker dit, där finns en schysst park mitt i stan.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp