Skateboard nybörjare, hjälp?

NiclasFrank

Medlem
Tjenare!
Jag har börjat skejta lite nu och vill ha tips på hur man ska landa ''bättre'' dvs få mer balans.
Ska man ha hårda/mjuka truckar? Hur ska man ha fötterna när man landar? Ja tips.

Sen tips på flat-tricks att lära sig, jag kan pop shuve it och bs 180. Kickflip o heelflip känns så långt ifrån så har ni nå andra tips på tricks? :)

Väldigt tacksam för svar!

Självklart ökar hårda truckar stabiliteten men det kan också vara till nackdel för balansen, då hårda truckar inte flexar lika mycket som mjuka om du skulle landa snett. Kör helt enkelt med det du tycker känns behagligt, det finns ingen montering som är bättre än den andra tror jag.

Fötterna bör du försöka placera så brett som möjligt vid en landning. Ett bra tips är att försöka landa med fötterna på dina truckskruvar. Landar du långt bak/fram på brädan kommer du troligtvis tappa balansen och åka i backen :P

Angående tricks så kan du ju alltid nöta varianter av pop shuv, exempelvis fakie shuv, nollie shuv, fakie 360 shuv, fs 180, fakie fs 180 osv. När jag började skata så lärde jag mig tricksen ungefär i samma bana som du, ollie, manuals, shuvs och 180is. Känner du att shuvsen och 180s sitter bra, åk mer och ha kul så kommer kick/heelflips i sinom tid! :)

Senast ändrad:
Petts sa:
Självklart ökar hårda truckar stabiliteten men det kan också vara till nackdel för balansen, då hårda truckar inte flexar lika mycket som mjuka om du skulle landa snett. Kör helt enkelt med det du tycker känns behagligt, det finns ingen montering som är bättre än den andra tror jag.

Fötterna bör du försöka placera så brett som möjligt vid en landning. Ett bra tips är att försöka landa med fötterna på dina truckskruvar. Landar du långt bak/fram på brädan kommer du troligtvis tappa balansen och åka i backen :P

Angående tricks så kan du ju alltid nöta varianter av pop shuv, exempelvis fakie shuv, nollie shuv, fakie 360 shuv, fs 180, fakie fs 180 osv. När jag började skata så lärde jag mig tricksen ungefär i samma bana som du, ollie, manuals, shuvs och 180is. Känner du att shuvsen och 180s sitter bra, åk mer och ha kul så kommer kick/heelflips i sinom tid! :)
Okej, jag ska testa truckarna på båda hård och mjuk och se vad jag känner för! :)

Får försöka landa så då! Jag har problem att jag landar med antingen framfoten på truckskruvarna fram, och andra foten i mitten. Eller tvärt om..

Jag får åka och testa nya saker helt enkelt :D

hehe jaa gör det. Det gäller bara att nöta, tillslut lär du dig vad som krävs för bra landningar. Du kan också kolla in lite rampåkning, det bidrar också mycket till att få upp balansen på brädan!

Tillbaka
Topp