Ski-Bum vs. Säsongare

• Trådstartare Trådstartare FMA
  • Start datum Start datum

FMA

Aktiv medlem
Ski-Bum vs. Säsongare
Jag måste ta upp en viktig fråga.

Är inte Ski-bum det töntigaste ordet någonsin??????

Jag minns en sen kväll på dåvarande Ice-Rocks i Chamonix då en tjej frågade mig om jag var Ski-Bum eller Säsongare? Jag tittade naturligtvis på henne som om hon var idiot och sa att jag inte hade en aning om vad hon pratade om. Men hon tjatade vidare och sa att en Ski-Bum var en som jobbade och en säsongare var en som bara hängde ut på orten.

Är det bara jag som vill bojkotta ordet SKI-BUM?? Känns inte långtids-turist mer korrekt??

Ski-Bum vs. Säsongare
tja, skid-luffare kanske inte låter så glamouröst - men är det inte lite tradition i titeln?

i min mening är säsongare och ski-bum samma sak. man kan väl både jobba och låta bli...

Ski-Bum vs. Säsongare
O fan jag som trodde att det var tvärt om! Att säsongarna jobbade o bumarna bara glider om kring men det kanse inte är så! Jag tycker iaf att ordet Ski bum ska vara kvar för ända sedan jag var lite har man sett upp till skibumsen!

Kalle

Ski-Bum vs. Säsongare
Tjena FMA! Om vi skall reda ut begreppen måste det ju helt enkelt vara så att "luffaren" inte arbetar. Har du någonsin hört talas om någon som "bummat" i Sälen... Förövrigt stöder jag din synpunkt. Turister är vi alla så länge vi har vår ordinarie bostad på annan ort. I Romme är jag "Local"...He...he...!!!!

MVH/MM

Ski-Bum vs. Säsongare
Hej. Samma är det väl egentligen vad man kallar skidentusiaster, men Mountain Man har nog rätt. Egentligen är det väl nog så att säsongarna arbetar och bummarna hänger omkring och skidar. Hela "bum"-romantiken hänger ju ihop med alla de upptåg som bummarna hittat på igenom tiderna för att äta och bo billigt (gratis!?) på orterna. Numera då folk hyr lyxiga och välutrustade bostäder som de sedan finansierar med arbetande både hemma och på orten är det väl inte så mycket fråga om bummande mera?

strunt samma. Hang loose!

Ski-Bum vs. Säsongare
Terminare är bra. Terminare hittar på festliga upptåg som att leka tjuv å polis med kondomeriet och spöket laban.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp