Skibum kompis?

skibum2004

Ny medlem
Skibum kompis?
Hej alla!

Jag har tänkt mig en säsong i Alperna/Canada nästa säsong. Jag går nu ut gymnasiet och har inga vänner på hemmaplan som kan åka med när alla valt att göra lumpen. Jag tänkte höra om någon har samma planer och skulle vilja planera en seriös säsong i Alperna eller Canada?

Jag har tänkt jobba hela hösten och sommaren för att bara kunna åka skidor när man är borta om man inte kan få ett tokigt schysst jobb.

Hör av er så kan vi börja planera
Fredrik

Skibum kompis?
Tips: åk iväg på egen hand så blir säsongen mer givande! Är man två st eller ett gäng som åker iväg är risken stor att man mest hänger med varandra samt åker för sig själva. Om du reser ensam får du bra träning i att ta kontakt med nya människor, lär känna mer folk och din säsong får (förhoppningsvis) en mer internationell approach. Svenskar har en trist tendens att mest hänga med andra svenskar.

Skibum kompis?
Har faktiskt funderat på precis samma saker som du, Canada eller Alperna i en säsong utan att behöva jobba när man är där, men ingen polare verkar så haj på att komma med. Någonstans i krokarna kring Vancover eller i Frankrike lutar det åt, har dock inget konkret än, vet bara att det är något jag vill göra. Jag tar också studenten om nån månad så vi sitter lite i samma båt.

Skibum kompis?
Om man åker iväg själv till en skidort man inte besök tidigare (och inte fått tips på bra boende innan avresan) kan det vara en bra idé att bo på vandrarhem den första tiden (om det finns något). Där träffar man andra som befinner sig i samma situation och kan tillsammans leta boende att dela. Naturligtvis är det bra att försöka fixa boende (och room mates) hemifrån men går inte ordnar sig det mesta ändå på plats. Sedan ska man inte tveka att ta kontakt med andra säsongare, oavsett nationalitet. Försök att inte fastna i ett visst gäng utan ta chansen att åka med många olika lirare så utvecklas din åkning.

Skibum kompis?
Jag är ännu en som också funderat på att jobba hårt i sommar / höst och dra iväg till alperna / kanada. Vore kanon att slippa jobba där och bara kunna ägna sig 100% åt åkningen. Tyvärr har även jag problem med att hitta polare som inte ska studera eller jobba och kan ge sig iväg ½år.....

Skibum kompis?
Jag slutar också gymansiet om ett par månader och funderar på alperna (främst Frankrike)till nästa vinter..

Skibum kompis?
Vi är visst många som slutar gymnasiet och vill dra ner en säsong.. För min del lutar det mest åt Österrike, tycker tyskan känns lite mer förståelig...
Men jag har tänkt jobba som en tok under sommar-höst så att jag kommer iväg....

//Johanna

Skibum kompis?
Tja!

Jag tänkt att göra uppehåll från studierna för att ägna en säsong åt livets goda, skidåkning!!!
Tokjobba sommar och höst känns helt rätt. Sen bär det av....
Håller med om att det är grymt svårt att få med sig polarna. Man får väl sticka själv antar jag...

//Dessa

Skibum kompis?
Tja!

Jag tänkt att göra uppehåll från studierna för att ägna en säsong åt livets goda, skidåkning!!!
Tokjobba sommar och höst känns helt rätt. Sen bär det av....
Håller med om att det är grymt svårt att få med sig polarna. Man får väl sticka själv antar jag...

//Dessa

Skibum kompis?
Jag tänkte också ta mig ned till alperna nån stans, men har ingen kompis som ska med. Hade också planerat att jobba i sommar och höst för att slippa det där.

/Jimmy

Skibum kompis?
jo jag har med tänkt på att dra i väg. men jag har ingen att åka med alla är så sega och toffliga

nån som är intresserad att hänka på nånstans i vinter?

Skibum kompis?
Om du inte vill jobba hela tin kan du plugga tyska i St Anton. Alla nivåer, 4 timmar om dan. Kostar typ 25000 spänn men då slipper du oroa dig för boende o polare, plus att man får en massa lavin kurser, middagar, klätter kurser mm. Funderar själv på o göra det. Gå in på www.altitudestudies.com

ciao

Skibum kompis?
Sure man!
jag är på att dra iväg och bumma! Jag går ut gymnasiet nu i vår och ser redan fram emot en säsong i alperna!!!!

/.oscar

etanes_divra16@hotmail.com

Skibum kompis?
Sure man!
jag är på att dra iväg och bumma! Jag går ut gymnasiet nu i vår och ser redan fram emot en säsong i alperna!!!!

/.oscar

etanes_divra16@hotmail.com

Skibum kompis?
Men vadå, han söker en ny polare här att åka till Alperna med så är det ju STOR skillnad på om han skulle åka med sin bästa kompis, han lär ju känna nya personer vad som än händer :)

heheh.. Jag ska in i lumpen och alla dom pengarna går till framtida säsonger i Alperna/Canada alternativt Japan

Tillbaka
Topp