Skicka ner sina grejjer

Skicka ner sina grejjer
Tjena. Jag ska ner och säsonga i ischgl den här vintern och letar nu efter sätt att ta mig ner. Flyg verkar vara det smidigaste men det är dyrt att ta med prylarna. Jag tänkte höra om någon känner till något transportföretag man kan skicka all utrustning med.

Skicka ner sina grejjer
Du kan boka skidfrakt och packa fodralet till bristningsgransen. Det far vaga 20 kg men det ar inte alltid flygbolaget vill beratta det. Kostar 400 kr och du far med dig allting pa samma gang. Jag gjorde det sjalv i vintras och det fungerade utmarkt. Hade ett boardcase som vagde 14 kg, fyllt med brada, boots, hjalm, skidklader etc. och det var inga som helt problem pa flygplatsen. Ar iofs bra om du kollar upp det hela med flygbolaget forst men ska nog inte vara nagra problem. Jag har gjort pa detta sattet flera ggr med dyk- och snowboardutrustning och det har aldrig varit nagra problem.

Skicka ner sina grejjer
jag har varit med om att man bara får ha skidor, stavar och pjäxor i "skidutrustningspaket" så tänk på att kolla vilka regler som gäller för just ditt flygbolag.
Har även varit tvungen att argumentera att två par skidor i ett fodral räknas som en utrustning, tydligen så verkar det finnas någon totalt ologisk missuppfatning att en person bara behöver ett par skidor bland icke-skidåkare...

Tillbaka
Topp