Skicka skidor från Champoluc

lillis80

Medlem
Drar ner till Champoluc i Mars med några polare. Vi flyger till Turin med Lufthansa och nu säger de att planet hem ej får plats med våra skidor. Någon som har koll på hur man går tillväga ifall man behöver skicka hem skidor från Champoluc eller Turin?

Jag har använt mig av http://www.boxtale.com/ när jag skickat efter saker jag glömt på en fransk skidort. Kanske finns något liknande för Italien? Det är en slags sökmotor som ger bra pris på DHL, UPS, FedEx osv.

Var det Lufthansa eller en resebyrå som sa att skidorna inte får plats?

Tack för ditt svar mmm2015, den sidan får vi kolla upp.
Det är Lufthansa som säger att planet endast tar 5-par skidor och att denna kvot redan är fylld, lite besynnerligt med tanke på att planet tar minst 90 passagerare...

Kolla andra flygbolag. Har du redan betalt biljetten med bagaget tur å retur, då ska Lufthansa fixa det åt dig. om inte kolla med dpd de e billiga från Frankrike.Vet ej om de kör från Italien.

Jag har fått för mig att LH har ett begränsat antal gratisplatser för skidor och att man kan betala om dessa tar slut. Men det borde de iofs sagt om det vore så. Ring +49 69 86 799 799 om du inte redan testa det. Många val på tyska men till slut kom jag till en engelsktalande person.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp