Jakbob
Medlem
Skicka utrustning, priser? Säkerhet?
Jag kommer att befinna mig i Sydamerika kommande våren och vill testa på lite åkning. Dock kommer inte så stort fokus att ligga just på åkningen och jag vill helst inte behöva släpa runt på utrustningen hela tiden. Att hyra där går naturligtvis men kläder, goggles och all utrustning vore egentligen skönast att ha sitt eget.
Jag funderar därför på att packa ihop en boardbag model större med allting som kan behövas och låta någon skicka ner när det känns aktuellt. Frågan är dock om detta är vettigt. Hur bör man i så fall göra det? Kolla DHL/UPS/etc eller med flygbolag? Någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta? Är detta en säker metod? Kommer grejerna fram och är hela?
Jag funderar därför på att packa ihop en boardbag model större med allting som kan behövas och låta någon skicka ner när det känns aktuellt. Frågan är dock om detta är vettigt. Hur bör man i så fall göra det? Kolla DHL/UPS/etc eller med flygbolag? Någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta? Är detta en säker metod? Kommer grejerna fram och är hela?