Skid bag med hjul, plats för pjäxorna

Daniel-Chindeh

Ny medlem
Tjena! Letar efter en skidbag som får plats med ett par pjäxor , ett par skidor (eller mer) och är rullande . 180 cm +

har ni några förslag?

Jag kör på en armadabag som får plats med två par skidor + pjäxor och alla skidgrejer för en månad iväg hemmifrån. sjukt praktiskt! Vet dock inte vad den heter men om du kollar deras hemsida kommer den säkert fram!
Av egen erfarenhet rekomenderar jag den starkt!

har en från scott, fungerar riktigt fint. 2 par skidor, pjäxor + kläder får plats i den! sjukt smidigt för tåg och flygresor

streimert sa:
Du har ju dakine double ..jag la in annons innan idag...
Istället för att köpa din begagnade för 1200 kr så kan man även beställa en sprillans ny för 1995 kr på en svensk webbutik...
Du får lite tid på dig innan jag att korrigera priset lägger upp det i en mer lämplig tråd ;)

Senast ändrad:
Vill man lägga ner 800kr till för en ny som är i samma skick som den som är begagnad skall man då göra det.
Oavsett om du köper en nya eller begagnad Dakine double så får du en väldigt rejäl, rymlig och smart bag för 2par skidor, 1par pjäxor etc, etc,,,, Lycka till.

Min humor var kanske inte tillräckligt tydlig.
Vill du sälja något så gör det gärna. Det är heller inget katastrofalt pris.
Men om du vill sälja något så gör det i köp&sälj-avdelningen, tipsa inte om dina egna annonser i forumet...

Ok,, förlåt,,, det var inte alls min mening.,.. ..
Det är dock så att det är en jäkligt bra och teknisk bra bag,,, och dom försvinner ofta ganska snabbt på sidan. Eftersom jag såg vad han letade efter och att jag la ut min annons,,, så var det en tanke på vad han letade efter,,,
Det är sedan hans val....

streimert sa:
Ok,, förlåt,,, det var inte alls min mening.,.. ..
Det är dock så att det är en jäkligt bra och teknisk bra bag,,, och dom försvinner ofta ganska snabbt på sidan. Eftersom jag såg vad han letade efter och att jag la ut min annons,,, så var det en tanke på vad han letade efter,,,
Det är sedan hans val....
Härligt skrivet grabben! Bra att du förstår att det är hans val

Kan också rekommendera en Dakine Double. Jag har en själv, allting får plats alldeles förträffligt. Jag tror till och med att du skulle kunna få ner Göran Persson i den med lite vilja. Den enda nackdelen är att den är förbannat tung vid maxlast. Det är därför fördelaktigt om du har någon annan med dej som kan bära/dra den.

Onödigt tips;
Jag brukar resa den upp och rulla den framåt, lutad mot axeln. Detta för att motverka den något trista vinkel som uppstår när man drar den. (På grund av dess längd) Fördelen är att du syns på håll. Nackdelen är att du inte ser så mycket och att viss trötthet i axeln kan upplevas. (Till skillnad mot armen vid drag-teknik.)

Senast ändrad:
Daniel;

Allting beror ju på vilket resesätt du valt. Jag brukar föredra en tillfredsställande stor ryggsäck, där man antingen får plats med pjäxorna i, eller kan fästa dem ovanpå. Men vid flygresor är detta kanske inte att föredra.

Annars finns alternativet som involverar pjäxbagar. Men då sitter du oftast där med ett skidfodral, en pjäxbag och valfri annan väska (avsedd för sprit och underställ).

Beroende på flygbolag och dess inställning till "en jävligt tung väska" kan detta vara att rekommendera.

Det hela handlar, som så mycket annat, om att väga fördelar mot nackdelar och analysera situationen.

Tillbaka
Topp