Skid Försäkring Österrike!!!

Disco_Kungen

Ny medlem
Hallo..
jag har frågor om sjukvården i Österrike. om det är gratis sjukvård i Stanton eller om det är bara att ha en särskild fösäkring och i så fall vilken och vilket bolag. och om det finns en särskild skidförsäkring. jag skulle bli glad om någon vet vad som är bäst.../H

Du får en försäkring om du jobbar som täcker allt....
har du fler frågor så kan du ju skicka ett mail...
Jonas_stanton@hotmail.com

Gratis sjukvård i S:t Anton? Glöm det. Var där i våras, syrran bröt foten mitt i backen. Fick en faktura på 1500kr för att liftgubbarna plockade ner henne. Ambulansen körde henne sedan till ett sjukhus som vägrade att skriva på papper från svenska försäkringskassan. Som tur var hade hon egna försäkringar som täckte alltihop.
Man får även tillbaka liftkortspengarna i S:t Anton om man har ett sjukintyg och lämnar in det tillsammans med liftkortet i kassan
/thomas

ett litet tips är att gå till försäkringskassan och hämta ut ett papper som heter e111

det är som ett litet bevis på att du har en försäkring hemma i sverige, hemförsäkringen räcker 45 dar, sen får man betala extra..

sen e dom fula i österrike och försöker ta varenda krona man har iaf..men d e bara att vägra...fasst försäkringen täcker väl bara operationer och sånt, ..vanliga läkarbesök och dylikt kostar en liten summa, precis som här hemma..och sen hur det är men hemtransport med sos flyg och sånt om man skulle råka ut för det vet jag inte..! ring och kolla med ditt föräkringbolag vetja...

e111 är iallafall bra att ha, dom brukar kräva det pappret i österrike (och dom flesta andra länderna oxå) om du ska ha vård, annars skiter dom i dej!

Tillbaka
Topp