skid handskar?

zero_ant

Ny medlem
skid handskar?
ja nu kommer ju en fråga so förmodligen kommit upp innan men vilka ska man köpa? funderar på å köpa ett par Hestra men är dom verkligen värde sina pengar? dom är ju ganska dyra trots allt. och om inte dom vilka andra förlsag? tack på förhand // Anton.

skid handskar?
bra tips! props till era lla som tog er tiden! :/

det finns rätt mycket i sthlm: kolla oneoff,core,active och dom skate/snow affärerna på gamlabrogatan. finns bl.a grenadegloves där mycket fina !

skid handskar?
ja har ett par hestra sånna lädergrejer för runt tusenlappen haft dom i 2 år å dom ä fortfarande som nya bästa köpet jag gjort när de gäller handskar !!! köp dom!!!

skid handskar?
mitt råd är & jag har testat en hel del i mina dagar.. Hestra Vertical Cut freeride, helt oslagbara enligt mig.. Hestra Army Leather Heli Ski är också ett mycket bra val..
Båda modellerna kostar runt 1000-lappen, heli-ski e lite billigare.. men de håller!
piis.

skid handskar?
kombi!!! FINNS på stadium å naturkampaniet,,, jon olsson har jag,,, men köp inte de röda för de färgar av sej!! köp de gröna på natur

skid handskar?
mina förra hestra höll i tre år. kommer man bara ihåg att smörja in dem innan man börjar använda dem och gör det med jämna mellanrum så håller de i flera år.

skid handskar?
Ett tips är att köpa rejäla hanskar med LÄDER i handflatan. Jag vet inte hur många handskar jag haft som pajjat då man skär sönder dem när man bär laggen till kabin och liknande. Läder eller kevlar är det enda som håller bra.

Sen är det guld med löstagbara innerhandskar. Man kan välja innerhandske efter klimat, och hanskarna torkar dessutom mycket snabbare om man tar isär dem när man kommer hem.

Kraghandskar är den enda rätta modellen tycker jag också. Vurpar man och trycker näven i snön så är det en klar fördel om handsken ligger utanpå jackan, inte tvärt om. Dessutom är det lättare att justera för lite luftning.

Sist men inte minst; köp ett par hanskar med Gore Tex eller liknande om du har råd. Det är värt det alla gånger. Tänk bara på hur jävligt det är med blöta kalla jävla handskar om det är plusgrader.
Det finns även hyggligt vattentäta handskar som inte andas, men de funkar inte om det inte är jävligt kallt, eftersom man lätt blir svettig i dem annars.

Själv har jag ett par Hestra som uppfyller alla de ovanstående kriterierna. Kostade 700:- vill jag minnas, kanske att de var nedsatta från 1000:- dock.

Och köp för fan ordentligt stora handskar! Man behöver inte urmakarprecision i backen, så en tumvante duger ofta gott. Det är jävligt kallt med trånga handskar...

skid handskar?
Hestra helt klart. absolut värda pengarna. heli ski för 750 är ett par väldigt bra om man vill kunna byta foder i annars så rekomderar jag Hestra leather ski glove, 599 och en helt underbar handske. grym passform och som vanligt med Hestra så är det väldigt bra och hållbart läder i de.

skid handskar?
Jag har ett par kombi handskar som jag köpte på alpingaraget för 500:- som jag är väldigt nöjd med. Dom finns även på stadium butiker runt om i landet.

skid handskar?
För mig är det bara Hestra som gäller.
Deras slitstarka skinn håller längre än något annat jag provat, och så länge du fettar in lädret så håller handskarna i evigheter (nästan).
Min personliga favorit är klassikern "Army Leather heli ski" (finns en variant med gore-tex också).

Senast ändrad:
skid handskar?
köp hestra, spelar egentligen ingen roll vilken modell.. jag har snow cross den fungerar utmärkt!
och dom är defenitvt värda vart enda öre.. om du pungar ut 700 kr så håller dom säsongen ut, annars om du köper typ warp handskar som går sönder efter två åk så blir det dyrare när du köper 4 st per säsnong!

skid handskar?
Håller med poll_y köp Kombi designade av Jon Olsson varma, skön innerhanske, läder i handen & sen är dom otroligt snygga! :D

skid handskar?
jag har hestra hanskar det är tum vantar fast där pekfingret har ett eget finger
dom e grymt goa
jag fasnade i en gran med ett spänne när jag körde lite offpist och spännet slets sönder menmen
bra handskar som jag rekomenderar dig att köpa
PS:Jag köpte dom på T12 femman huset gbg för 699 men i skishopen i tandådalen kstade samma hanske 499 så du skall kanske kolla runt lite......

skid handskar?
Hestra heli ski! Stor krage Mjuka o härliga, löstagbar innervante, o läder.. De håller och är varma, finns både som tumvante o fingervante och kostar ca 700 spänn. Sen behöver man lite fett att behandla lädret med också. Jag va grymt osäker på om jag skulle lägga så mycket pengar på vantar innan jag köpte dom men nu när jag har åkt ett tag med dom vet jag att man får valuta för varenda krona.

skid handskar?
jag hade ett par hestra men när jag grabade blev det et en dm stort hål i ena av stålkanten..

skid handskar?
Lite språkpolis, men har bara så svårt för särskrivningar...

sär skrivning
skid handskar

???

Att ni inte reagerar människor!

skid handskar?
ja köp kombi dom e inte de dyraste alternativet vilket är bra!
Dom är svinsköna( fram tills första tvätten..)

Tillbaka
Topp