skid/snowboard gymn i Malung

Chilla

Aktiv medlem
jag undrar vilka som kommer börja på skid/snowboardlinjen i malung mer än jag?

peeiaicicee oouut

inte jag men en kompis som inte har fr kommer det adam! från mora (snowboard åkare) ! riktigt shysst och rolig kille:P½!!

Jag ska inte gå där å ingen jag känner, men jag tkr det är riktigt tufft me en sådan linje i gymn.

Vad kmr linjen att gå ut på? bli bättra alpin åkare eller jibbare?

Hur tar man sig in på skolan?
Betyg eller hur duktig man är på att åka?

aah, detta har jag också undrat över. kan man gå där och bara köra jibbing eller måste man köra alpint också? och som nämdes här ovan, hur man tar sig in?

jag är sugen på att gå där men vet ej vad som krävs riktigt?

Ja, jag undrar också hur man tar sig in på skolan? man måste väl göra något slags skid/snowboardprov först, visa vad man kan. eller?

oj, får ni ingen information i skolan?

haha.. iochmed att jag ska gå det "lokala" programmet behöver man inte göra något prov i åkningen för att komma in. sen finns de något som heter "riks" program, det är för dom som är på högre nivå, men skolan har inte tränare för "riks skidor" så det finns bara inom snoboard, och då gör man prov i åkning..

intagningspoängen var 215 när jag provsökte för typ 3 månader sen tror ja...

Jag tror dom kallar det specialidrott, man får åka skidor i sälens område från de att dom öppnar tills dom stänger (säsonger) två av vardagarna.. ja tror ettorna har måndag tisdag, på försäsongen brukar de vara tandådalen, sen när de är högsäsong så blire kläppen. eleverna får köpa liftkort för halva priset tror ja. säsongskort alltså.

man går ju som samhäll, men man har valt till skidor/snowboard, så ja tror man gör samma kurser som vanlig samm.. min syrra gick de och dom hade typ 10 lektioner i veckan, de är hur slappt som hälst säger hon.. men skolan är bra, lärarana är bra och det finns plenty of snygga alpinrövar man kan underhålla håltimmarna med.. haha.. att kolla på alltså..

ha de fint, hör av er om ni ska gå..

jag söte till den där skiten men min kommun sa att ja inte fick gå, dom ville inte betala:'( jag grät länge länge

Faaan då..tänk om man skulle få ha självaste FR titti i klassen..
men vafasen, min kommun betalar ju?! :S

www.snowboardgymnasiet.se där kan man söka till malung riks och lokal (Endast snowboard)

Jag sökte dit på den regionala linjen, jag kom in preliminärt. Det finns både regional- och riksintag, på regional bedömmer de efter betyg och på riks bedömmer de om man får komma in efter tävlingsmeriter. Det finns billiga lägenheter för ca 1500 kr. Regionallinjen får på vintersäsongen åka några timmar minder än vad riksintaget får. På sommaren är det barmarksträning som gäller och på vintern, snowboard, hockey och gym.
fråga gärna om ni vill veta mera

peace

Tja jag vill typ gå.. men asså... det spelar väl rättså stor roll hur bra åkare man är va?

aaaa ja kom in ja mä! fett nice. .men gusschelov va hög intagningspoäng?!?! 245..

när min syrra börja för 3 år sen vare 200?! :S

Tillbaka
Topp