Skidabstinens

• Trådstartare Trådstartare user133436
  • Start datum Start datum
U

user133436

Guest
Skidabstinens
Jadu freeride, Nu när hösten närmar sig (Tror jag) börjar även suget efter att få åka skidor bli starkare. Eftersom jag bokstavligen hatar sommaren Så finns 2 alternativ:
1. låsa in sig i en Liten källare Med Telefonen och några böcker, I väntan på november
2. Åka skidor på gräs. Hitta en brant slänt och bara Köra
Eller så bara väntar man. Och väntar. Sommaren är oändlig.
Vad kan man göra för att döda skidabstinensen? Vilket/Vilka är era bästa tips?
Dessa har jag provat:
Sova I Pjuxen
Täcka igen alla fönster och låtsas att en Puderdag väntar
Låtsas att det snöar
Lagt termometern i is och avguda när temperaturen sänks under 0
Prylnörda
Glo skidfilm
Byggt longboard
Nördat freeride
Toppturat snöfria berg
Spelat skidspel

Kom med tips, Längtar ihjäl!

Skidabstinens
Att kolla på skidfilm, se på bilder från gångna säsonger, ta fram sina skidprylar och klämma på dem samt hänga på FR gör ju bara abstinensen värre. Barmarksträning är mitt tips, då är du väl förberedd när snön väl faller.

Men jag håller med dig, det är skitjobbigt detta...

Skidabstinens
iLd0tt0re sa:
Att kolla på skidfilm, se på bilder från gångna säsonger, ta fram sina skidprylar och klämma på dem samt hänga på FR gör ju bara abstinensen värre. Barmarksträning är mitt tips, då är du väl förberedd när snön väl faller.

Men jag håller med dig, det är skitjobbigt detta...
Hjälper lite mot mig...

Skidabstinens
När Make It Happen touren kommer ut på turne i år igen får ni komma dit och shredda, brukar dämpa en del av abstinensen ;)

Annars är de ju sjukt najs att spela skidfilm, kolla edits och hänga här på freeride som du själv skrev "Haellgren"!!
/Jeppe

Skidabstinens
Shoppa skidprylar och kolla på skidfilm är väl de klart bästa motmedlen. Sen kan man som sagts innan också köra rejäl barmarksträning för att döda tid och samtidigt också göra den kommande säsongen bättre

Skidabstinens
jeppenator sa:
När Make It Happen touren kommer ut på turne i år igen får ni komma dit och shredda, brukar dämpa en del av abstinensen ;)

Annars är de ju sjukt najs att spela skidfilm, kolla edits och hänga här på freeride som du själv skrev "Haellgren"!!
/Jeppe
Spela Skidfilm? hahaha

Skidabstinens
Pillard sa:
Shoppa skidprylar och kolla på skidfilm är väl de klart bästa motmedlen. Sen kan man som sagts innan också köra rejäl barmarksträning för att döda tid och samtidigt också göra den kommande säsongen bättre
Ny Fjällräven ryggsäck blev botemedlet som har räckt ganska länge :)

Skidabstinens
jag åker till hintertux på sommaren och åker lite,det brukar hjälpa :) bara packa bilen och dra ner några dagar,nu är väl inte snön optimal, men för 3 veckor sedan då jag va där så vart det fint glid :)

Skidabstinens
fiddyboi sa:
jag åker till hintertux på sommaren och åker lite,det brukar hjälpa :) bara packa bilen och dra ner några dagar,nu är väl inte snön optimal, men för 3 veckor sedan då jag va där så vart det fint glid :)
Tack för tipset, Dock har jag varken Körkort eller bil (!)

Tillbaka
Topp