skidåkare har god ekonomi

Vilken kategori ska man gå efter om man kör lite allt möjligt? Får välja ut de man tycker låter bra från varje kategori då? ;)

Kul undersökning faktiskt! "Aktiv livsnjutare som gillar att konsumera", ha ha ha, stämmer in på nästan alla utförsåkare jag känner, mig inkluderat!
Däremot förstår jag inte hur de får in det där med bilarna i bilden, men det kanske mest är killar o karlar som svarat på den frågan!? För inte kan väl huvuddelen av kvinnfolket i backen föredra beemer eller Ådi..?

Jibbers måste gå under samma kategori som snowboardåkare.
Unga grabbar med mp3-spelare och flip-flop-telefoner med fyra inbyggda kameror hängandes i snöre runt halsen, samt lite allmänt obildade. ;)

...och vem fan vill inte ha en BMW eller Audi före en Subaru???

mhm stämmer då inte in alls! men det är välla så med undersökningar! o fan helre en subaru inannan jag ens funderat på en hitlersläde!

tar bakhjulskrafs å rak morrande sexa före boxermotor å 4-hjulsdrift. bilar utan ESP kommer aldrig vara seriösa alternativ, oavsett antalet drivhjul.

Jag skulle då föredra Audis nya RS4 avant före en japps bil eller en BMW med bakhjulsdrift och deras navigations system Idrive men helst en lime grön Saab 93 AERO cabriolet med skidfästet på bakluckan

Jag tycker det stämmer... Vi snackade om det i skolan, lr aa nästan det här... Det är ju nämligen så att alla sorts down-to-earth sporter och aktiviteter som skall vara lite naturliga är ju ruskigt dyra materialmässigt... En hyffsad skidutrustning kostar ju minst 10k...
Samma sak med cykling, och då menar jag inte landsvägscykling utan dirt och downhill... Vad kostar en bra DH-cykel? Minst 15-20 loppor... Alla "livsstilssporter" är ruskigt dyra, nja kanske inte skateboard, men många är det, ta typ hela surfing-genren: Windsurfing, kitesurfing och vanlig vågsurfing, ingen är ju billig av dem...

Haha, vilken skön blandning av utförsåkare å snowboardåkare man blev :P

Sen så kan ja ju bara hålla med Carled, alla dh-cyklister är snorigt rika.. vare sig de vill erkänna det eller inte. Klart man kan höra polare som cyklar klaga över att de inte har nå pengar men då får man väl skylla sig själv om man köpt en cykel för 20 papp.

Det stämmer väll bara till viss del? Självklart är alla snöbräde åkare trashiga och lågutbildade. Men det står ju inget om att alla över 35 oavsett åkdon konverterar till längdskidåkare i alla fall i sinnet. Dom borde sluta köra bil också...Man kan inte sitta i baren och berätta om hur full man var på de sjuhaven för att sedan tacka nej till en jägare med förevändningen att "Det där var för tio år sedan grabben"

Att jag spenderar cirka 50000+kr varje år på att åka skidor/bräda kan kanske tolkas som om att jag har mycket pengar, sen att jag prioriterar bort fast bostad och bil kanske inte syns i beräkningen.

Jibberish: jag tror chambenkeyxan syftar till att miljöpartiet inte bryr sig ett dugg om miljön.

Så sant som det är sagt! Deras beskrivning på en utförsåkare stämmer in perfekt på mig!

Kolla alla småkids som åker, deras pappor är ofta välbetalda affärsmän - en sanning med modifikation. Slalomskidor, resor, liftkort m.m kostar ju oftast väldigt väldigt mycket!

//Jonas

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp