Skidåkning i närheten av Nice

wiwi

Ny medlem
Hej
Någon som har efarenhet av skidåkning i närheten av Nice. Ingen bil utan åker buss eller tåg.

Tack

Det lär finnas ett annat ställe med mer atmosfär i närheten men kan inte hitta det vid sökning på Internet

Det lär finnas ett annat ställe med mer atmosfär i närheten men kan inte hitta det vid sökning på Internet

J'habitez-vous à Nice, où vivez-vous ?

Senast redigerad av en moderator:
min franska är inte så värst har bara läst de i ett halvår.. men äre " var i nice bor ni? ... rästen fatta ja inte?

btw bor mina kussar strax utanför nice.. mot st tropez hållet =)

Jag bor utanför Nice och jag brukar åka skidor i Auron. Ett kanonställe med mycket offpistmöjligheter och lite folk. Jag var där senast i lördags och åkte ospårat hela dagen. Det tar 1,5 timme med bil från Nice att åka dit. Det finns skidbussar också, jag tror de går från stationen och man måste köpa plats i förväg. Det kostar typ 30 euro och då ingår lifkort.

Kolla in www.auron.com eller www.isola2000.com

Sen kan man åka till Foux d'Allos också men det är lite längre. På italienska sidan finns Limone, det tar 2 timmar dit. Feta berg och fina pister.

Tusen tack för denna information det är till jättestor hjälp. Vi ser framemot ett par härliga dagar i backarna.

vattenskidor har jag hört talas om, du tar ett träd, trädgårdstips på : www.tradgard.se
hugg ner, hahhahah

MVH Titti landström, öjeskolan 9c, 82040järvsö

vattenskidor har jag hört talas om, du tar ett träd, trädgårdstips på : www.tradgard.se
hugg ner, hahhahah

MVH Titti landström, öjeskolan 9c, 82040järvsö

Tillbaka
Topp