Skidåkning i sydamerika

yeti75

Ny medlem
Skidåkning i sydamerika
I sommar skall jag studera i Buenos Aires och undrar därför om det finns något sjyst skidställe i närheten. Jag har ju hört talas om att Patagonien etc. men det kanske inte går att åka skidor där ?

Skidåkning i sydamerika
Förslagsvis Bariloche och sen glida över till Portillo(=Chile). Har bara varit i den sistnämnda vilket var kanon. En av det bästa orterna för lössnöåknig jag någonsing varit. Litet system men extremt lättillgänglig off-pist.

Patagoninen vet jag inte om det finns ngt system. Kanske är mer vandring, klättring etc. Det ser iaf jäkligt fint ut där.

/Clay

Skidåkning i sydamerika
Tjena!
Enklast är att åka till Las Lenas i västra Argentina. Ta långdistansbuss till Mendoza sen är det ca 2 timmar i minibuss eller liknande. Riktigt bra åkning såvida den ökända Marteliften är öppen.

Kolla in vår blogg från ett par år sedan: https://www.freeride.se/content/2296/
Vill du jobba på plats eller träffa sköna åkare kan du snacka med big powder argentina (bigpowderarg.com)
Prata med Juan och hälsa från Sebastian Bond.

Lycka till!
/Seb

Skidåkning i sydamerika
På en strand i Brasilien av alla ställen träffade jag Mark på skisouthamerica.com som gjorde att väldigt sympatiskt intryc Han har hållt på med bokning, förmedling, gruppresor och det mesta som rör skidåkning i Sydamerika. Jag åker dit (Las Lenas) från Buenos Aires i hyrbil med min medseglare (vi håller på att segla jorden runt å är för tillfället i Brasilien. Har nog plats i bilen om någon vill med, räknar med 15 h körning lite drygt.

Tillbaka
Topp